طلاق و بی میلی به ادامه زندگی به خاطر مسئله جنسی

جدایی به خاطر مشکل اطاق خواب

بعضی از طلاق ها به دلیل مسائل جنسی اتفاق می افتند در حالی که می توان با فهم درست مشکل از بروز این اتفاق تلخ پیشگیری کرد. در این یادداشت یکی از موارد را بررسی می کنیم.

طلاق، رابطه جنسی، مخصوص متاهلین، داروی جنسی

بستری که سرد شد

چهار سال قبل در یک روز بارانیِ اردیبهشت زندگی من و وحید رسماً شروع شد. وحید مرد خوب و مهربانی بود و ما زندگی تقریباً آرامی داشتیم، تا اینکه کم کم متوجه شدیم رابطه جنسی مان درست پیش نمی رود. به پزشک مراجعه کردیم و متوجه شدیم که وحید به اختلال در نعوظ مبتلا است. با راهنمایی‌های دکتر و داروهایی که داد، من قانع شدم که این مشکل قابل برطرف شدن است. به همین خاطر سعی کردم این امید را به وحید هم منتقل کنم. وحید قول داد که داروهایش را مرتب

مصرف کند و احساساتش را با من در میان بگذارد ولی فقط چند روز سرِ قولش ماند. بعد از مدتی کشمکش دوباره قانعش کردم که به دکتر دیگری مراجعه کنیم ولی باز همان اتفاق تکرار شد. تصمیم گرفتم به طور موقت با او قهر کنم، و وحید که نمی توانست قهر من را تحمل کند قبول کرد که دوباره دکتر برود و قول داد که این بار داروهایش را درست مصرف کند. چشم به هم گذاشتیم سه سال از زندگی مان با همین کش‌وقوس ها گذشت و من کم کم به این نتیجه رسیدم که وحید علاقه ای به تغییر اوضاع ندارد. خیلی سعی کردم دلیل سهل انگاری های او را بفهمم ولی او هیچ وقت چنین اجازه ای به من نداد و باعث شد من به این نتیجه برسم که او علاقه ای به من و زندگی مان ندارد. با دیدن بی توجهی های وحید به تدریج علاقه من هم به او کم و کمتر شد تا جایی که دیگر حتی رغبتی برای خوابیدن کنار او نداشتم. من دوست داشتم مادر بشوم، دلم می‌خواست رابطه زناشویی را تجربه کنم و مزه صمیمیت جنسی را بچشم ولی با این رفتارهای وحید دو راه بیشتر نداشتم: یا بمانم و با این آرزوها پیر بشوم، یا از او جدا بشوم.

مشکلات جنسی

یک قدم مانده به طلاق

اگر شما هم با مشکلی مشابه مواجه هستید، قبل از اینکه درخواست طلاقتان را تنظیم کنید به دو نکته توجه کنید:

۱٫  شما عاشقید نه قربانی.

احساس قربانی شدن یکی از تله های احساسی است که هر کدام از ما ممکن است در دام آن گرفتار بشویم. وقتی شما مدتی با همسری که مشکل جنسی دارد زندگی می کنید و همه تلاشتان را برای تشویق او به درمان انجام می دهید ولی از طرف او چراغ سبزی دریافت نمی کنید، پیش خودتان فکر می کنید که او در تمام این مدت شما را قربانی خودخواهی اش کرده است. اما این واقعیت ندارد چون شما به اراده خودتان در زندگی مشترک ماندید و اگر نمی خواستید بمانید می‌توانستید همین کاری که حالا می خواهید بکنید (یعنی طلاق) را قبلاً انجام بدهید. پس شما قربانی همسرتان نیستید و بهتر است به جای این فکرهای منفی، به دلایل دیگری برای این مدتی که زندگی مشترک داشته اید بیندیشید. آیا اگر همسرتان را دوست نداشتید، می توانستید تا حالا این وضع را تحمل کنید؟

۲٫ مشکل را بفهمید.

درست است که این وضعیت شما را هم اذیت می کند ولی یک درصد احتمال بدهید که دلیل همسرتان برای عدم پای بندی به درمان چیزی به جز بی علاقگی نسبت به شما و زندگی تان باشد. چند مورد از این دلایل شامل مسائل زیر هستند:

موفقیت در رابطه جنسی نقش زیادی در احساس عزت نفس مردان دارد

• خجالت کشیدن. موفقیت در رابطه جنسی نقش زیادی در احساس عزت نفس مردان دارد. بنابراین هر مسئله ای که رابطه جنسی آنها را ضعیف کند می تواند موجب احساس شرمندگی و خجالت در آنها بشود. مصرف کردن دارو برای مردان علامتی از وجود نقص در توانمندی جنسی شان است. به همین دلیل ممکن است شوهر شما چون نمی تواند احساس شرم ناشی از وجود مشکل جنسی را تحمل کند از مصرف دارو خودداری کند ( یا به طور مکرر آن را فراموش کند).

• عوارض جانبی. بعضی از این داروها موجب عوارضی مانند سر درد، قلب درد و مشکلات بینایی می شوند. این عوارض می توانند باعث شوند که شوهر شما عطای درمان شدن را به لقایش ببخشد و داروها را کنار بگذارد.

• اعتقاد به بی خاصیت بودن داروها. خیلی از مردان مبتلا به اختلال در نعوظ فکر می کنند که داروها کمکی به آنها نمی کنند. گرچه در اکثر این موارد علت اصلی نتیجه نگرفتن آنها از درمان، عدم مصرف صحیح دارو است. برای مثال اغلب تجویز می شود که داروهای مربوط به اختلال در نعوظ یک ساعت قبل از اقدام به رابطه جنسی مصرف شوند. اما بسیاری از مردها این فاصله زمانی را رعایت نمی‌کنند و قاعدتاًّ نتیجه مطلوب هم نمی گیرند.

• دلخوری های قبلی از شما. گاهی اوقات هم ممکن است که مرد به همسر و زندگی مشترکش علاقه داشته باشد ولی به خاطر یک مسئله دیگر به طور خودآگاه یا ناخودآگاه بخواهد همسر را تنبیه کند.

منبع: تیبان/بیتوته/تنظیم خانواده

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.