خانه / آموزش / آشپزی / طرز ساخت بتاتاحاره
کد مطلب:15078

طرز ساخت بتاتاحاره

طرز ساخت بتاتاحاره

بتاتاحاره

طرز تهیه بتاتاحاره

طرز ساخت بتاتاحاره

روغن را روی شعله متوسط داغ کنید. پیاز را ۴ دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شود، سپس از روغن خارج کنید.

روغن را دوباره داغ کنید. در صورت نیاز کمی روغن اضافه کنید. سیب زمینی  را در آن سرخ کنید. هنگامی که سیب زمینی شروع به رنگ گرفتن کرد، زردچوبه، تخم گشنیز و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.

سیر و پیاز را به تابه برگردانید و پس از یک دقیقه آن را سرو کنید.

نکات

۱٫ برای سرو آن ماست چکیده، پودر سیر، نعناع، نمک و فلفل را مخلوط کنید.

۲٫ به جای سیر می توانید از پودر سیر استفاده کنید.

طرز ساخت بتاتاحاره

 

پیش غذا

پیش‌غذا، یک وعده کوچک غذایی است که قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. که به آن میان وعده، استارتر،  antipasti، hors doeuvres هم می‌گویند. طبقه‌بندی پیش‌غذا از بسیار ساده تا بسیار خاص هست و بسته به موقعیت، زمان سرو و میزان زمانی که صرف اماده‌سازی آن می‌شود متفاوت هست. پیش‌غذا در کنار نوشیدنی (کوکتیل) و معمولاً خاص برای همان نوع پیش‌غذا سرو می‌شود.

هدف از سرو پیش‌غذا چیست؟

خیلی‌ها با تصور اینکه پیش‌غذا یک غذای کامل است آن را سفارش می‌دهند اما درواقع پیش یک وعده کوچک است و هدف آن گرسنه‌تر کردن شماست. وعده پیش‌غذا نمی‌تواند زیاد و حجیم باشد زیرا این باعث می‌شود تا شما هیچ تمایلی به خوردن غذای اصلی نداشته باشید. یک پیش‌غذای درست به شکلی طراحی‌شده که به‌غیراز اینکه گرسنگی شما برطرف نشود شمارا نسب به خوردن وعده بعدی حریص ترکند و ولع شما برای خوردن بیشتر شود. اگر رستورانی که رفتید و با پیش‌غذا سیر شدید بدانید که این غذا برای پیش‌غذا طراحی نشده و یا یک غذای اصلی است که حجم آن کوچک‌شده. کالری‌های پیش‌غذا نباید بالا باشد.
شاید بتوان پیش‌غذا را این‌گونه معرفی کرد. یک گاز کوچک.

واقعیت این است که فرهنگ خوردن پیش‌غذا در ایران وجود ندارد و اگر قصد بر این باشد که پیش‌غذا باهدف واقعی در رستوران‌های ایرانی سرو شود شاید بیشتر افراد از این نحوه سرو شکایت کنند. در ایران می‌توان بهترین پیش‌غذا را سوپ و سالاد معرفی کرد چون باقی چیزها اگر در حجم کم سرو شود قانع کننده نیست و اگر هم در حجم زیاد که معمولاً هم این‌طور است، میلی به غذای اصلی را باقی نمی‌گذارد. پیش‌غذا یک بشقاب از قبل تعیین‌شده و طراحی شده است. برحسب کالری نیاز برای قبل از غذا  را در منو قرار داده‌اند و متأسفانه به این موضوع دقت نمی‌شود.

یکی از پیش‌غذاهایی که در منوی رستوران‌های ایتالیایی یا فرانسوی در ایران می‌بینید (نان سیر) و (بروشتا-بروسکتا-bruschetta) هست.
اما گاهی در بعضی از رستوران نان سیر به نحوی سرو می‌شود که دست‌کمی از پیتزا ندارد، مقدار زیادی از پنیر پیتزا بروی نان ریخته شده که شاید مفهوم نزدیکی به نان سیر نداشته باشد. همینطور در دستور اصلی بروسکتا پنیر موزرلا وجود ندارد و در برخی دستورها پنیرهایی مانند پنیرهای سنتی خودمان در آن وجود دارد. بروسکتا یک پیش‌غذای سبک است که دلیل ندارد با انواع پنیرهای چرب آن را سنگین کنیم.

برای مثال زیتون واقعاً اشتها را باز می‌کند، اما اشتهای شمارا کور نمی‌کند.
اگر جزء کسانی هستید که با خوردن کوچک‌ترین چیزی اشتهایتان برای خوردن غذا از بین می‌رود، بهتر است تا فقط از منوی غذای اصلی یک انتخاب داشته باشید چون در این صورت با سفارش پیش‌غذا فرصت امتحان کردن غذای اصلی را از دست می‌دهید. خیلی‌ها پیش‌غذا را به این دلیل سفارش می‌دهند که نمی‌توانند صبر کنند تا غذای اصلی آماده شود. و این باعث می‌شود وقتی تعداد زیادی پیش‌غذا، سالاد و …. سفارش دهید سیر شوید و میل به غذای اصلی را از دسن دهید.

خیلی از کشورها در فرهنگ غذایی خود پیش‌غذا دارند. اگر در تایلند باشید حتماً به‌عنوان پیش‌غذا برای شما سالاد انبه سرو می‌کنند. در رستوران‌های چینی معمولاً سالاد بادام زمینی و در رستوران‌های جنوبی سبزیجات پخته به همراه ماهی پخته سرو می‌شود.

طرز ساخت بتاتاحاره

ارسال به هم میهنهم میهن

درباره ی آرمان آرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *