طرز تهیه کاپ کیک حلوایی و گردو


طرز تهیه کاپ کیک حلوایی و گردو

 

طرز پخت کاپ کیک حلوایی و گردو,نحوه درست کردن کاپ کیک حلوایی و گردو

نحوه پخت کاپ کیک حلوایی و گردو

 

تعداد نفرات: ۶ نفر

مواد لازم برای کاپ کیک حلوایی و گردو :

 کدو حلوایییک چهارم یک عدد 
تخم مرغ  4 عدد
 مغز گردویک و نیم فنجان 
 مغز بادام خام یک فنجان
دارچینیک قاشق چایخوری
شیریک لیوان
کره۱۰۰ گرم
شکریک فنجان
آرد سفیددو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کاپ کیک حلوایی و گردو :

مقدار مناسب کدو حلوایی را جدا کرده، بشویید و پوست بکنید.

سپس آن را خرد کنید. کدو حلوایی را چرخ کنید. گردوها را مغز کرده، بشویید و بگذارید آب آن برود و سپس آن را یک بار دیگر همراه با کدو حلوایی چرخ کنید.

تخم‌مرغ ها را داخل ظرفی دیگر شکسته و آن را با همزن، هم بزنید تا خوب پف کند. تخم‌مرغ ها را با چرخ کرده مغز گردو و کدو حلوایی مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

 

کره را داخل ظرف فلزی بگذارید. سپس آن را داخل قابلمه‌ای که آب آن در حال جوش است، بگذارید تا کره آب شود. سپس شکر را به‌تدریج اضافه کنید تا با کره مخلوط شود.

هم بزنید تا کره و شکر مخلوط شوند. سپس شیر و دارچین را هم اضافه کنید. آرام هم بزنید تا شکر کاملا در کره، شیر و دارچین حل شود. سپس این مایع را به مخلوط کدو حلوایی و گردو اضافه کنید. هم بزنید تا مواد با هم کاملا مخلوط شوند. سپس داخل خانه های هر قالب، آرد سفید بریزید.

 

به مقدار لازم از مایه آماده شده داخل هر خانه بریزید. سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. قالب را داخل آن بگذارید. نیم ساعت بعد، کیک ها آماده شده اند.

در فاصله آماده شدن کیک، بادام‌های خام را داخل آب گرم بریزید.

وقتی پوست از گوشت جدا شد، آن را آبکش کرده، بشویید و بگذارید آب آن برود. سپس بادام ها را بکوبید تا کمی خرد شوند. بعد از آماده شدن کیک ها و بیرون آوردن آنها از فر، روی کیک ها را با بادام تزئین کنید.

 

نکته یک: وقتی داخل چند عدد از کیک‌ها، چاقو زدید و مایه به چاقو نچسبید، یعنی اینکه کیک‌ها پخته‌اند. می‌توانید در فر را باز کرده و مقداری از بادام‌های خرد شده را روی کیک‌ها بریزید. سپس با حرارت بالای فر، روی کیک‌ها حرارت بدهید تا بادام‌ها کمی قهوه‌ای شوند.

 

نکته دو: میزان شکر اضافه کرده البته با رعایت نسبت با سایر مواد، بستگی به ذائقه شما برای شیرین شدن کیک‌ها دارد.

 

منبع : hamshahrionline.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.