ضررها و خواص مصرف قارچ+فیلم

کلیپی درباره فواید باور نکردنی مصرف قارچ که خیلی از مردم از آن بی اطلاع هستند


خطراتی که مصرف بیش از اندازه قارچ به همراه دارد
مصرف بسیار زیاد #قارچ موجب بوجود آمدن تغییراتی در بدن می‌شود که ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصرف قارچ خوراکی معمولا بی ضرر است، زیرا ویتامین ها، موادمعدنی و آنتی اکسیدان های مفیدی را برای بدن فراهم می کند. اما مصرف بسیار زیاد قارچ می تواند باعث ازدیاد برخی از موادمغذی در بدن شود که ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

#آهن
قارچ منبعی غنی از آهن است. برای نمونه ۱۱۳ گرم از قارچ مورل، ۱۴ گرم آهن دارد. لازم به ذکر است که بانوان روزانه به ۱۸ میلی گرم آهن و مردان به ۸ میلی گرم برای حفظ سلامت سلول های خونی و حمل اکسیژن در سراسر بدن نیاز دارند. همچنین براساس موسسه لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، بالاترین میزان مصرف روزانه آهن در بزرگسالان ۴۵ میلی گرم است. مصرف ۴۵۳ گرم قارچ مورل از حد مجاز مصرف روزانه آهن فراتر می رود و این درحالیست که افزایش بیش از حد آهن دریافتی موجب ناراحتی های گوارشی و تجمع آهن در بافت های نرم می شود.

#فسفر
فسفر جزئی از سیستم اسکلتی بدن، پروتئین های سلولی و غشاء است. بدن روزانه به مصرف ۷۰۰ میلی گرم فسفر نیاز دارد. مصرف بیش از ۴ گرم فسفر در روز منجر به افزایش سطح آن در خون و انباشت کلسیم در اندام ها می شود. قارچ ها مقادیر متفاوتی از فسفر دارند، به طوریکه ۱۱۳ گرم قارچ مورل حاوی بیش از ۲۰۰ میلی گرم فسفر است. همچنین با مصرف ۴۵۳ گرم از این نوع قارچ، نیاز روزانه به فسفر از حد مجاز فراتر رفته و این درحالیست که مصرف ۲ کیلو و ۲۶۳ گرم از قارچ مورل در یک روز، باعث سمیت این ماده معدنی خواهد شد.

#روی
قارچ حاوی روی است، این ماده معدنی در غشاء سلولی و یکپارچگی پروتئین ها نقش دارد. همچنین روی به بدن کمک می کند تا از ویتامین A و فولات استفاده کند. ۱۱۳ گرم از قارچ مورل حاوی ۲ میلی گرم روی بوده که معادل ۲۰ تا ۲۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی است. مصرف روزانه بیش از ۴۰ میلی گرم روی باعث ایجاد مشکلات گوارشی و در طولانی مدت منجر به کمبود مس می شود. همانند فسفر، مصرف ۲ کیلو و ۲۶۳ گرم از قارچ مورل در یک روز، بدن را با سطح بالا و خطرناکی از روی مواجه می کند.

#فیبر
قارچ منبع خوبی از فیبر غذایی به حساب می آید. ۱۱۳ گرم از قارچ Chanterelles بیش از ۴ گرم فیبر دارد. فیبر غذایی به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. اما مصرف مقدار زیادی از فیبر در روز موجب یبوست و ناراحتی های شکمی خواهد شد. رژیم غذایی روزانه باید حاوی ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر باشد. مصرف ۴۵۳ گرم از این نوع قارچ ممکن است باعث عوارض گوارشی ناراحت کننده ای شود.

 

منبع: afkarnews.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.