شناسایی دقیق و ساده تومورها در ام آر آی ممکن شد

شناسایی دقیق و ساده تومورها در ام آر آی ممکن شد

شناسایی دقیق و ساده تومورها در ام آر آی ممکن شد

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تومورها
محققان شرکت ان ویدیا می گویند موفق به ارتقای کیفیت تصاویر ام آر آی مغز با استفاده از هوش مصنوعی شده اند تا شناسایی تومورهای مغزی از این طریق ساده تر شود. 

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، در سال های اخیر فناوری هوش مصنوعی کمک زیادی به پیشرفت علم پزشکی کرده و تصویربرداری از بخش های مختلف بدن را بهبود بخشیده است.

 

اما شناسایی تومورهای مغزی با استفاده از تصاویر ام آر آی با یک مشکل جدی مواجه است، زیرا تصاویری که بدین شیوه تهیه می شوند حالت عادی ندارند و به طور دقیق شرایط و وضعیت مغز را نمایش نمی دهند. همین مساله موجب می شود تا پزشکان نتوانند از تصاویر ام آر آی برای شناسایی قطعی تومورهای مغزی و اظهارنظر دقیق در این زمینه استفاده کنند.

 

پژوهشگران شرکت ان ویدیا با همکاری کلینیک مایو و مرکز پزشکی MGH & BWH دو سیستم هوش مصنوعی به همین منظور ابداع کرده اند که یکی نتایج به دست آمده از اسکن های ام آر آی را اصلاح می کند و دیگری اسکن های نامطلوب و گمراه کننده را شناسایی کرده و کنار می گذارد.

 

پزشکان با استفاده از داده های اصلاح شده می توانند انواع بیماری های خطرناک مغزی و به خصوص تومورهای سرطانی را بهتر تشخیص دهند. داده های به دست آمده از طریق این سیستم که GAN نامیده می شود به طور ناشناس و با حفظ حریم شخصی بیماران در اختیار پزشکان وبیمارستان ها قرار می گیرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.