ساده‌ترین و بهترین درمان کم‌خونی


ساده‌ترین و بهترین درمان کم‌خونی

اخبار,اخبار پزشکی,شیره انگور

در این مطلب به خواص متعدد یک خوراکی در دسترس و بسیار خوش‌طعم اشاره شده که می‌تواند در درمان کم‌خونی بسیار مفید باشد.

به گزارش تسنیم، مصرف شیرۀ انگور که نام دیگر آن دوشاب است به‌صورت شربت یا به‌عنوان صبحانه بهترین درمان کم‌خونی است.

 

شیره انگور بسیار مقوی است و برای افرادی که بر اثر بیماری یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند‌، بسیار مفید است.

 

یکی دیگر از فواید شیره انگور، غلیظ کردن شیر مادر است به همین دلیل اگر شیر مادری رقیق باشد، می‌تواند کنار بقیه درمان‌ها، شیره انگور مصرف کند.

 

این خوراکی خوش‌طعم مولد خون صالح (خون سالم و طبیعی و بدون مواد زائد) است؛ اگر از ضعف عمومی بدن رنج می‌برید یا مبتلا به کم‌خونی هستید می‌توانید شیره انگور را در برنامه غذایی خود بگنجانید، با توجه به اینکه شیره انگور خونساز بوده و مقوی بدن است، افرادی که ضعف عمومی دارند یا مبتلا به کم‌خونی هستند، می‌توانند شیره انگور را همراه شیربرنج یا سمنو بخورند یا به‌صورت شربت، سرکه‌شیره استفاده کنند.

 

شیره انگور افزایش‌‌دهنده وزن بدن است؛ از دیگر فواید این خوراکی شیرین، افزایش حجم عضلات است به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می‌دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می‌کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می‌شود.

 

یکی دیگر از خواص شیره انگور بازکنندگی گرفتگی‌هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می‌توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

 

از دیگر خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم‌کنندگی در ناحیه حلق است، به همین دلیل افرادی که به‌خصوص در فصول سرد سال دچار التهاب حلق می‌شوند و به‌دنبال آن سرفه می‌کنند، توصیه می‌شود که از غرغره شیره انگور با آب استفاده کنند.

 

درمان‌کننده صرع، کهیر، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغری مفرط، ضعف احشا و یرقان است و برای بیماری‌های طحال، افسردگی و غضب مفید است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.