زندگی خود را به دست خود خراب نکنید؛ حسادت و آدم‌های اشتباه را کنار بگذارید

زندگی خود را به دست خود خراب نکنید؛ حسادت و آدم‌های اشتباه را کنار بگذارید

زندگی خود را به دست خود خراب نکنید؛ حسادت و آدم‌های اشتباه را کنار بگذارید

تصمیمات اشتباه باعث تخریب آینده ما خواهند شد‎

 

اگر به مرحله‌ای رسیده‌اید که دوست ندارید از رخت‌خواب بیرون بیایید، کسی را ببینید یا حتی حوصله حرف زدن هم ندارید، حتما ادامه این مقاله را بخوانید.

 

بسیاری از ما در برهه‌های مختلف زندگی دچار رخوت و رکود احساسی و هیجانی شده‌ایم. برایمان پیش آمده که حوصله هیچ‌چیز و هیچ‌کسی را نداشته باشیم و ترجیح دهیم در پیله تنهایی خود بمانیم. این احساس به دلایل مختلف در زندگی هر فردی ممکن است ظهور کند. از شکست عاطفی گرفته تا از دست دادن عزیزان، افسردگی، افسردگی فصلی یا عادت‌های اشتباهی که هر روز تکرار می‌شوند.

 

مورد آخر دقیقا موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. اغلب انسان‌ها تقریبا ۴ عادت روزمره دارند که به‌شدت مخرب است و سبب می‌شود انرژی منفی در زندگی آنها جریان داشته باشد.

 

این ۴ عادت را در ادامه به طور مفصل برایتان توضیح داده‌ایم. همراهمان باشید.

 

۴- حضور آدم‌های اشتباه در زندگی  

ما آدم‌ها از تنها بودن می‌ترسیم. به همین خاطر است که همیشه در تلاش برای توسعه رابطه‌هایمان هستیم و سعی می‌کنیم با سرعت زیاد افراد جدیدی را به حریم خصوصی خود وارد کنیم. اما باید بدانید تصمیمات اشتباه باعث تخریب آینده ما خواهند شد. شمار اندکی از کسانی که به زندگی خود راه می‌دهیم واقعا برای درمان درد تنهایی مفید هستند و می‌توانند نقش دوست واقعی را ایفا کنند.

 

در مورد رابطه‌های خود در زندگی عجله نکنید. زندگی شلوغ و پرجنب‌وجوش سریعا شما را خسته خواهد کرد. برای داشتن شجاعت و اعتماد به‌نفس بیشتر بهتر است به تحلیل گذشته خود بپردازید.

 

برای این منظور بهترین کار است که مدتی را در تنهایی سپری کنید. تنهایی به ما آدم‌ها کمک می‌کند تا بهتر خودمان را بشناسیم. همچنین متوجه می‌شویم دقیقا از زندگی چه می‌خواهیم و با تعیین هدف می‌توانیم آینده‌ای بهتر برای خود رقم بزنیم.

 

هر چیزی در زندگی دو رو دارد. تنهایی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر بدانید که به واسطه تنهایی موقتی تا چه حد می‌توانید با منِ درونی خود آشنا شوید، هرگز از ترس تنها ماندن افراد نامناسب را وارد زندگی خود نخواهید کرد.

 

۳- توضیح ندادن احساسات واقعی خود 

اشخاصی که با مشکلات زیادی در زندگی خود مواجه بوده‌اند بسیار محتاط و محافظه‌کار می‌شوند. هنگامی که فرد جدید را ملاقات می‌کنند بسیار محتاطانه حرف می‌زنند و سعی می‌کنند تا حد امکان از نمایش احساسات واقعی خود پرهیز کنند.

 

دسته‌ای از مردم تصور می‌کنند بروز دادن احساسات به منزله ضعف است. اما واقعیت این است که این افراد از شهامت و شجاعت کافی در زندگی برخوردار نیستند و خود را از لحظه‌های شاد و روشن در زندگی محروم می‌کنند.

 

بدون شک وقتی قلب خود را باز می‌گذاریم با ضربه‌های احتمالی هم مواجه خواهیم شد. خود را در معرض آسیب قرار دادن لزوما رفتار نادرستی نیست. وقتی فردی آسیب‌پذیر باشد یعنی اجازه می‌دهد بقیه از او حمایت و حفاظت کنند و همدردی آنها را خواهد پذیرفت.

 

سخن گفتن در مورد عشق یا جدایی هر دو بسیار جادویی و مهم هستند. خود را از نعمت تعامل با دیگران محروم نکنید. برای عاشق شدن باید شجاع باشید. فقط این را به خاطر داشته باشید که همیشه حرف دل و احساسات واقعی خود را بیان کنید و از گفتن آن نترسید و خجالت نکشید.

 

مقایسه خود با دیگران مضرات فراوانی برای روحیه افراد دارد‎

 

۲- کینه‌ای بودن و نبخشیدن 

در زندگی روزها و لحظه‌هایی وجود دارند که دوست نداریم به هیچ عنوان آنها را به خاطر بیاوریم. از شکست‌های عاطفی گرفته تا مرگ عزیزان یا شنیدن حرف‌های سنگین و ناراحت کننده از اطرافیان. اما همه باید با این چالش‌ها در زندگی خود روبه‌رو شوند؛ به صورتی که اجازه ندهید اتفاق‌های ناگوار اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهند.

 

وقتی خاطرات گذشته‌های تلخ را همه جا با خود حمل می‌کنید، از درون خرد خواهید شد. در چنین حالتی دایما خود را سرزنش می‌کنید و با قلبی شکسته و روحیه‌ای ناآرام کار و زندگی خوهید کرد که در نهایت دستاوردی جز «تخریب خود» بدنبال نخواهد داشت.

 

وقتی به این مرحله می‌رسید در شغل خود هم ضعیف و بی‌دقت خواهید شد زیرا تصور می‌کنید که لیاقت پیشرفت و ترفیع را ندارید.

 

ناامیدی، سرخوردگی و غمگین بودن باعث از بین رفتن زندگی خواهد شد. برای بیرون آمدن از چنین چرخه‌ی دلسرد کننده‌ای بهتر است از فکر کردن به گذشته و اتفاقات تلخ دست بکشید.

 

گذشته‌ها را در همان گذشته جا بگذارید و برای آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی کنید.

 

۱- مقایسه خود با دیگران 

مقایسه خود با دیگران مضرات فراوانی برای روحیه افراد دارد و زندگی آنها را نابود می‌کند. از جمله مضرات این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

همیشه نقطه ضعف‌های خود را با ویژگی‌های دیگران مقایسه می‌کنیم.

این کار هیچ دستاوردی ندارد و فقط باعث از بین رفتن امید، اشتیاق و اعتماد به نفس ما می‌شود.

پیشرفت‌های خود را نمی‌بینیم زیرا همیشه چشممان به زندگی بقیه است.

وقت و انرژی خود را صرف بقیه می‌کنیم در صورتی که می‌توانیم آنها را برای پیشرفت زندگی خود هزینه کنیم.

مقایسه کردن هرگز به خوشحالی ما منجر نخواهد شد.

هر انسانی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. به همین خاطر مقایسه کردن به هیچ عنوان عادلانه نیست و در واقع به خودتان ظلم می‌کنید.

هر وقت احساس کردید به موقعیت فردی دیگری حسادت می‌کنید یا خود را با او مقایسه می‌کنید، توصیه می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید:

 

به پیشرفت‌های خود در زندگی فکر کنید: شما هم حتما کارهای ارزشمندی در زندگی خود انجام داده‌اید. هرگز موفقیت‌های پیشین خود را به دست فراموشی نسپارید و سعی کنید با یادآوری آنها انگیزه‌های بیشتری برای حرکت به جلو پیدا کنید.

 

به خودتان یادآوری کنید که هیچ‌کسی کامل نیست: همیشه این را به خاطر داشته باشید که همه در زندگی خود مشکلات خاص خودشان را دارند. بدون تلاش و مانع نمی‌توان به جایگاه‌های بالا دست پیدا کرد. بنابراین، پیش از اینکه بخواهید خود را با دیگران مقایسه کنید به این فکر کنید که آنها هم بالاخره مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌اند تا به جایگاه کنونی دست پیدا کرده‌اند.

 

بدنبال مثال‌هایی برای تشویق خود باشید: افرادی که به نظرتان موفق هستند را به عنوان الگو در زندگی خود انتخاب کنید. با نگاه به زندگی این افراد (به جای حسادت) می‌توانید راز و رمز موفقیتشان را کشف کنید و خودتان را برای دستیابی به مدارج بالا تشویق کنید.

 

منبع: rooziato.com

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.