زایمان زود رس با این نرم افزار تشخیص داده می شود

زایمان زود رس با این نرم افزار تشخیص داده می شود

محققان کالج کینگ لندن موفق به توسعه نرم‌افزار موبایلی شدند که به پزشکان در پیش‌بینی خطرات زایمان‌های پیش از موعد کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه، این اپ که نام آن کوییپ (QUiPP)‌ است متکی به اطلاعات شخص است. به‌عنوان مثال این‌که فرد موردنظر در زایمان قبلی خود چه شرایطی داشته؛ یا این‌که شانس‌‌‌های زایمان قبل از ۳۷ هفته را پیش‌بینی می‌کند. الگوریتمی که در این اپ مورد استفاده قرار گرفته اطلاعات مربوط به دهانه رحم و فیبرونکتین جنینی را هم مورد بررسی قرار می‌دهند.

طبق ادعای کالج کینگ لندن؛ کوییپ در دو تحیقق مختلف درباره پیش‌بینی‌ تولد نوزاد مورد استفاده قرار گرفت که در یکی از این موارد اطلاعات ۱۲۵۰ خانمی که احتمال زایمان زودرس آن‌ها به‌شدت بالا بود گردآوری شد. در خبر جدیدی که توسط این دانشگاه منتشر شده آمده: «محققان در نهایت به این نتیجه رسیدند که این اپ می‌تواند برای بهبود تخمین احتمال زایمان زودرس به‌کار گرفته شود.» (زایمان زودرس یا قبل از هفته ۳۴ است یا این‌که در طی دو هفته تست فیبرونکتین جنینی رخ می‌دهد). پزشکان قادر هستند به کمک این اپ تصمیمات بالینی مهمی را در رابطه با بیمار خود انخاذ کنند.

با این وجود محققان هنوز بر این باور هستند که اپ کوییپ نیاز به ارزیابی‌های بیشتری دارد و در صورت موفقیت می‌تواند به‌عنوان یک راهکار قابل اطمینان برای شناسایی خطرات زایمان زودرس مورد استفاده قرار گیرد. این اپ در حال حاضر فقط برای پلتفرم iOS در دسترس است. پروفسور اندرو شرمن که مدیر تیم نحقیق و توسعه کوییپ است می‌گوید: «پیش‌بینی مواردی که می‌تواند یک زن باردار را به خطر بیاندازد، سخت و دشوار است. چون خیلی از زنانی که نشانه‌های این‌چنینی را نشان می‌دهند در پایان زودتر از موعد زایمان نمی‌کنند.»

نرم افزار زایمان زودرس.

ما هر چقدر که پیش‌بینی دقیق‌تری داشته باشیم؛ توانایی مدیریت دوران بارداری فرد بهتر صورت می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانیم مطمئن باشیم که مادر با سلامت کامل نوزاد خود را به‌دنیا می‌آورد و حال هر دو خوب خواهد بود. با کمک این اپ؛ ما فقط زمانی که احتمال خطر وجود داشته باشد یا این‌که بخواهیم استروئیدی برای مصرف تجویز کنیم یا درمان‌‌های دیگری برای جلوگیری از زایمان زودرس ارائه دهیم وارد عمل شده و دخالت می‌کنیم.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.