ریابکوف: هیچ منطقی برای بزرگ‌نمایی تصمیم ترامپ جهت ادامه تعلیق تحریم‌های ایران وجود ندارد


ریابکوف: هیچ منطقی برای بزرگ‌نمایی تصمیم ترامپ جهت ادامه تعلیق تحریم‌های ایران وجود ندارد

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو و اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای متعهد می ماند گفت: روسیه با هر تلاشی برای تضعیف توافق کنونی با ایران مخالف است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو و اتحادیه اروپا کماکان به توافق هسته‌ای با ایران متعهد هستند. این توافق نمی‌تواند اصلاح شود و هرگونه تلاش برای مختل کردن آن با مخالفت مواجه خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: مسکو به طور مکرر معایب سیاست تحریمی‌اش در قبال تهران و پیونگ یانگ را به واشنگتن گوشزد کرده است. ما موضعی کاملا منفی در قبال تصمیمات و بیانیه‌هایی که روز گذشته از سوی واشنگتن منتشر شد، داریم. بدترین انتظارات ما در حال تبدیل شدن به حقیقت هستند.

 

ریابکوف تصریح کرد: هیچ منطقی برای بزرگ‌نمایی تصمیم ترامپ برای ادامه تعلیق تحریم های ایران وجود ندارد چراکه آمریکا به دنبال تضعیف برجام بود و در حال تقویت یک رویکرد بی قید و شرط در قبال مسائل مرتبط با ایران است.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: چشم انداز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران یک ضربه بسیار جدی به نظام کلی توافق‌های بین‌المللی و تقویت رژیم منع اشاعه هسته‌ای است.

 

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا جمعه شب (۲۲ دی ماه) بیانیه‌ای را در خصوص توافق هسته‌ای و ایران منتشر و در آن اعلام کرد که بار دیگر تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می کند. وی به طور همزمان تحریم‌هایی را نیز علیه ۱۴ فرد و نهاد ایرانی یا مرتبط با ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرد.

 

به گزارش ایسنا، ترامپ در بیانیه‌ خود اعلام کرد: امروز من تعلیق تحریم‌ ایران را اعلام می‌کنم اما این در راستای تضمین توافق با متحدان اروپایی واشنگتن برای رفع نواقص توافق هسته‌ای ایران و آخرین فرصت است.

 

وی ادامه داد: در صورت عدم دستیابی به این توافق‌(جدید)، آمریکا دیگر تمدید تعلیق تحریم‌های ایران را انجام نمی‌دهد و از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. اگر در هر زمانی من به این نتیجه برسم که چنین توافقی قابل دستیابی نیست فورا از برجام خارج می‌شوم و هیچ کس نباید به حرف من شک کند.

 

ترامپ هم‌چنین به کشورهای اروپایی اعلام کرد: اگر کشورهای دیگر در طول این فرصت سه ماهه در راستای رسیدن به این توافق عمل نکنند، من توافق آمریکا با ایران را لغو می‌کنم؛ این کشورها هستند که انتخاب می‌کنند با ما همکاری نکنند و در کنار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و مردم ایران بمانند.

 

ترامپ  با اعلام این‌که “امروز من تعلیق تحریم‌های ایران را اعلام می‌کنم”، گفت که از شرکای خود می‌خواهد در همکاری با واشنگتن برای آنچه “دیگر اقدمات بدخواهانه ایران” خواند، گام‌های موثری بردارند.

 

وی در پایان تاکید کرد: هیچ کس نباید به حرف من شک کند من پیش‌تر اعلام کردم که برجام را تایید نمی‌کنم و این کار را انجام دادم. من از اینجا از کشورهای اروپایی می‌خواهم که در رفع نقص توافق هسته‌ای ایران به آمریکا بپیوندند.

 

بر اساس گزارش رسانه‌ها و خبرنگاران آمریکایی، کاخ سفید اعلام کرده که این برای آخرین بار است که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند، مگر این‌که آمریکا و اروپا بتوانند به توافقی برای ممنوعیت دائمی برنامه غنی‌سازی ایران و توسعه موشکی ایران دست یابند.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.