رئیس مجمع نمایندگان استان تهران: اعضای شورای شهر به شبهه‌های مردم در مورد بودجه شهرداری پاسخ بدهند


رئیس مجمع نمایندگان استان تهران: اعضای شورای شهر به شبهه‌های مردم در مورد بودجه شهرداری پاسخ بدهند

اخبار,اخبار اجتماعی,محمدجواد فتحی

محمدجواد فتحی به اعضای شورای شهر توصیه می‌کند که در مورد مصارف بودجه شهرداری تهران، برای مردم بیشتر توضیح بدهند و همچنین در بحث توزیع بودجه به دغدغه‌های اصلی مردم توجه کنند.

بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال ۹۷، چند روز پیش هم‌زمان با ارائه به شورای شهر، بر روی سایت شهرداری هم قرار گرفت. با بررسی موارد مصرف بودجه شهرداری ردیف‌هایی به چشم می‌خورد که رقم‌های کلانی هم در برابرشان نوشته شده است، مانند ۴۵ میلیارد تومان با عنوان «پاداش‌های اتفاقی» و ۴۰ میلیارد تومان برای «کمک به مؤسسات و اشخاص حقیقی»، در کنار آن کمک به هیئت‌های مذهبی که اخیراً حاشیه‌های زیادی داشت در لایحه بودجه سال آینده دیده می‌شود همه اینها باعث شده که منتقدان به جزئیات لایحه بودجه شهرداری حساس شوند و برخی نماینده‌های مجلس هم موضع گیری کنند. 

 

محمدجواد فتحی، نماینده تهران و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید: «شورای شهر در مورد تصویب یا تغییر بودجه شهرداری تهران صاحب اختیار است. این نهاد است که تصمیم نهایی را می‌گیرد به همین دلیل هم من از اعضای شورای شهر می‌خواهم که به دغدغه‌های مردم توجه کنند و در چهارچوب قانون اجازه هزینه کرد بودجه شهرداری را در مواردی که به مأموریت شهرداری مربوط نیست ندهند و در عین حال کاری کنند که به روشنی مشخص باشد بودجه این نهاد برای چه کاری هزینه می‌شود.»

 

او ادامه می‌دهد: «شهروندان تهرانی حق دارند بدانند که با پولی که از آنها به عنوان عوارض گرفته می‌شود چه کاری انجام می‌شود و به نتیجه این کارها چیست. البته صرف اینکه بودجه شهرداری را منتشر کنیم اگرچه اقدامی مثبت و رو به جلو است اما کافی نیست. اعضای محترم شورای شهر باید مردم را مورد ضرورت هزینه کردها و نتایج آنها توجیه کنند.»

 

فتحی می‌گوید: «در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند وجود چنین ردیف‌هایی و اختصاص بودجه کلان برای پاداش‌ها توجیه ندارد.»

 

او ادامه می‌دهد: «من به عنوان نماینده‌ای که بین مردم رفت‌وآمد می‌کنم و بسیاری مواقع با اتوبوس و مترو در سطح شهر تردد دارم می‌بینم که مهم‌ترین دغدغه‌های مردم آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا، ترافیک و فرسودگی بناها است. امیدواریم که مسئولان شهری هم با توجه به این دغدغه‌ها بیشترین تمرکز را بر این بخش‌ها بگذارند.»

 

فتحی از ورود مجلس به عملکرد شهرداری تهران در صورت لزوم، خبر می‌دهد و می‌گوید: «اگر نماینده‌های مجلس به این نتیجه برسند که در هر نهادی از جمله شهرداری تهران به موضوعی غیر از نیازها و دغدغه‌های اصلی مردم پرداخته می‌شود به موضوع ورود می‌کنند همانطور که سال گذشته برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اقدام کردیم اما صحن مجلس با ما همراهی نکرد اما باز هم امکان تکرار چنین تلاشی وجود دارد.»

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.