دلایل فوت نوزاد ۲ماهه سرپل ذهابی


دلایل فوت نوزاد ۲ماهه سرپل ذهابی

  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث ,حوادث  روز
پزشک معالج نوزاد سرپل ذهابی گفت: شیرخوار ۲ ماهه ای که در فضای مجازی مطالبی در خصوص آن منتشر شده، ۱۸ بهمن ماه امسال با علایم سرفه و تب ضمن مراجعه به بیمارستان امام رضا (ع) در این مرکز بستری شد.

دکتر کیقباد قدیری روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: بیمار بلافاصله تحت درمان آنتی بیوتیکی و مراقبت های پرستاری قرار گرفت و برنامه درمانی او به اجرا در آمد.

 

این فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال در ادامه گفت: یک روز پس از شروع درمان، تب بیمار قطع و سرفه های او کاهش یافته و بدون دیسترس تنفسی و با حال عمومی خوب، روند درمان را طی نموده و رو به بهبودی بود.

 

دکتر قدیری افزود: براساس گزارش پرستاری که در پرونده بیمار موجود است، ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه (۲۲ بهمن) در حالیکه در آغوش مادر در حال شیرخوردن بوده، دچار حالت سرفه و سیانوز و بالا آوردن شیر و حالت خفگی می شود و بلافاصله عملیات احیاء برای بیمار شروع می شود.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: با وجود تلاش و اقدام به موقع تیم درمانی، متاسفانه احیاء ناموفق بوده و کودک جان خود را از دست داد.

 

دکتر قدیری با اشاره به برگزاری جلسه کمیته بررسی علت مرگ کودک که صبح امروز (۲۳ بهمن) در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته علت احتمالی فوت را ‘آسپیراسیون شیر’ تشخیص داده، اما با هماهنگی با مقام قضایی، جسد برای تعیین علت دقیق فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و برای اظهارنظر دقیق در مورد علت فوت باید منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی بود.

 

طفل شیرخوار فوت شده، ‘کارن الیاسی’ ۲ ماهه اهل شهرستان سرپل ذهاب است.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.