درمان سنتی و آسان موخوره در منزل. درمان موخوره

به چند شاخه شدن ته ساقه مو اصطلاحا موخوره می گویند. این مشکل در بسیاری از موهای بلندبه دلایل مختلف ایجاد می شود که نارضایتی فرد از موهایش را به دنبال دارد. در این مقاله ما از درمان قطعی موخوره می گوییم.

موخوره (trichoptilosis) وقتی ایجاد می شود که لایه محافظ در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین برود و سر مو چند شاخه شود.


موخوره

هر تار یا رشته مو به نام ساقه یا شفت مو شناخته می‌شود. اگرچه هر تار مو از سلول‌های مرده تشکیل شده است، اما در سطح خود لایه بسیار ظریف محافظت‌کننده‌ای از رطوبت و چربی دارد.

 

این لایه محافظت کننده، از یک‌سو در مقابل عوامل فیزیکی و شیمیایی محیط یا صدمات وارده از مو محافظت می‌کند و از طرفی دیگر موجب لطافت و انعطاف آن می‌شود.

 

این رطوبت و چربی معمولا از غدد چربی موجود در پوست سر به نام غدد سباسه تامین می‌شود. بنابراین میزان این ماده محافظت کننده در ریشه مو کمتر از سر آن خواهد بود.

به گزارش آکاایران: وجود موخوره یکی از دلایل عمده نارضایتی بانوان از موهای شان می باشد. چند شاخه شدن ساقه مو و شکستگی موها از زیبایی مو می کاهد و موجب بد حالتی و عدم خوش ایستی مو می شود. اگر موهای شما هم این مشکل را دارد با ما در مقاله درمان قطعی موخوره همراه شوید.

درمان قطعی موخوره با ۱۳ روش خانگی و طبیعی:

  1. از نرم کننده های تقویتی برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.
  2. موهایتان را با آب سرد آب بکشید تا لایه های خارجی و بیرونی موی سر دچار استقامت و محکمی بشوند.
  3. هر روز موهایتان را شانه بزنید تا روغن های طبیعی موجود در پوست سر به تمام مو برسد.
  4. هنگام شانه زدن به نرمی و آرامی گره موها را باز کنید و از شانه کردن موهای خیس بپرهیزید.
    درمان قطعی موخوره با روش های طبیعی

    ,درمان قطعی موخوره موخوره آرایش و زیبایی, سلامت مو,[categoriy]

     درمان قطعی موخوره با روش های طبیعی

  5. موهایتان را روغن های مناسب مانند روغن زیتون, روغن بادامسرم کریستال و روغن کتیرا از ابتدا تا انتها مخصوصا وسط تارهای مو را خوب چرب کنید.
  6. برای درمان موخوره استفاده بیش از اندازه از وسایل حرارتی مانند سشواراتو مو, مو صاف کن و…. را به حداقل برسانید.
  7. برای درمان قطعی موخوره از های لایت کردن موها و شستن بیش از اندازه آنها خودداری کنید.
    ,درمان قطعی موخوره موخوره آرایش و زیبایی, سلامت مو,[categoriy]
  8. یک لیوان شیرین بیان را به همراه سه لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه بگذارید دم بکشد, بعد از سرد شدن این محلول را صاف کنید و روزی یک بار به موی سرتان بزنید تا تاثیرش را در رفع موخوره ببینید.
  9. یکی دیگر از راه های درمان موخوره استفاده از ماسک مو برای موخوره با ترکیب روغن زیتون به اندازه سه قاشق غذاخوری و سه قاشق غذاخوری عسل, همچنین دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و دو قطره از عصاره رزماری است. این مخلوط را به موهایتان بزنید و ماساژ دهید بعد با یک دستمال موهایتان را ببندید و بیست دقیقه بعد سرتان را بشویید.
  10. از جوشانده تخم پیاز برای درمان موخوره استفاده کنید.
    ,درمان قطعی موخوره موخوره آرایش و زیبایی, سلامت مو,[categoriy]
  11. یک بار در ماه از جوشانده گل ختمی و گل بابونه برای درمان قطعی موخوره بهره ببرید.
  12. اجازه دهید ریشه کنجد به مدت پانزده دقیقه در آب جوش خیس بخورد و بعد به مدت نیم ساعت آن را در آب بجوشانید, بعد از اینکه سرد شد آن را صاف کنید و به موهایتان بزنید.
  13. از قهوه و نخود خام و روناس و زرده تخم مرغ به مقدار مساوی خمیر درست کنید و به موهایتان بزنید. اجازه دهید این خمیر شب به روی موهایتان بماند و صبح آن را بشویید و سپس موهایتان را با روغن زیتون چرب کنید.
    ,درمان قطعی موخوره موخوره آرایش و زیبایی, سلامت مو,[categoriy]
حتما بخوانید:  درمان موخوره با روش های خانگی معجزه آسا

علاوه بر اینها استفاده از برس و شانه های چوبی و همچنین کوتاه کردن مو در از بین بردن موخوره نقش تاثیر گذاری دارند. امید است راهکارهای ارایه شده به شما در رفع مشکل موخوره کمک بکند.

.

منبع : arga.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.