علت و درمان درد شدید پریود با این دستورات بدون هزینه و درد سر

دردهای قاعدگی

درمان درد شدید پریود با این روش ها

جلوگیری از درد پریود

اگر درد وقت پریودی شما را اذیت می دهد این مطالب را بخوانید

بخش عمده ای از زنان ، هر از گاهی ، درد قاعدگی (دیسمنوره) را تجربه می کنند. این یکی از رایج ترین دلایلی است که زنان به دنبال مشاوره پزشکی هستند. دردهای مرتبط با قاعدگی ممکن است از خفیف تا شدید ناشی از دیسمنوره باشد.

درد قاعدگی ممکن است در قسمت تحتانی شکم ، کمر یا ران ظاهر شود. ممکن است با سردرد ، حالت تهوع ، سرگیجه یا غش ، ضایعات اسهال یا یبوست در دوران قاعدگی همراه باشد.

چرا دردهای قاعدگی؟

در دوران قاعدگی ، آندومتر (آندومتر) هورمونی به نام پروستاگلاندین تولید می کند. این هورمون باعث انقباض رحم می شود که غالباً دردناک است.

دلیل اینکه برخی خانم ها در دوران قاعدگی از گرفتگی و درد بسیار شدید رنج می برند این است که بدن آنها بیش از حد معمول این هورمون دفع می کند یا اینکه بدن آنها از حد معمول نسبت به هورمون حساس است.

علائم درد قاعدگی

  • بارداری
  • درد قاعدگی علیرغم استفاده از داروهای خانگی ، بدتر و بدتر می شود
  • درد حتی پس از پایان چرخه قاعدگی ادامه می یابد
  • علائم اضافی مانند: تب ، حالت تهوع ، استفراغ یا ترشحات واژن

کاهش درد پریود،درمان درد پریود

درمان درد قاعدگی

درمان درد قاعدگی ، می توانیم درمان این پدیده را به بیش از یک روش تقسیم کنیم:

مراقب خودت باش

  • برای استراحت از گرما ، استفاده از بطری های آب گرم ، بالش های گرمایش یا حمام گرم استفاده کنید. و باید مراقب باشید که پوست دچار سوختگی نشود.
  • ورزش ، مشارکت در فعالیت بدنی مداوم ممکن است به تسکین درد کمک کند.
  • تغییر در رفتار ، مداخله درمانی برای معرفی تغییرات رفتاری در بیمار برای کاهش شدت درک درد مانند جلسات هیپنوتیزم و حساسیت زدایی.
  • تغییرات رژیم غذایی ، مانند خوردن غذاهای کم چرب ، پر سبزیجات و مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین E ، B1 ، B3 ، D3

گیاهان دارویی جایگزین برای درمان درد قاعدگی

گروهی از گیاهان دارویی وجود دارند که به عنوان ضد التهاب و ضد اسپاسم عمل می کنند و باعث کاهش انقباض عضلات مرتبط با درد قاعدگی می شوند و این گیاهان شامل موارد زیر هستند:

۱- بابونه

یکی از گیاهانی که به شما در درمان درد قاعدگی کمک می کند و شما می توانید هر هفته دو هفته از فنجان چای بابونه بنوشید ، زیرا نوشیدن بابونه به افزایش گلیسین در ادرار کمک می کند ، که باعث رفع اسپاسم ماهیچه ها می شود و به آرامش عصبی کمک می کند.

۲- رازیانه

تخم رازیانه در درمان و تسکین درد قاعدگی کمک می کند و شما می توانید ۳۰ میلی لیتر رازیانه ۴ بار در روز به مدت ۳ روز از زمان شروع چرخه قاعدگی بنوشید ، زیرا در یک مطالعه مشخص شد دختران از ۱۵ تا ۲۴ سالگی که در دوران قاعدگی تخم رازیانه مصرف کرده اند احساس تسکین می کنند و از درد خلاص می شوند. پریودنتال

دارچین در درمان درد قاعدگی
دارچین در درمان درد قاعدگی

۳- دارچین

شما می توانید ۴۲۰ میلی لیتر قرص دارچین یا کپسول روزانه ۲ بار در ۳ روز اول دوره قاعدگی مصرف کنید ، زیرا دارچین به کاهش خونریزی ، درد ، حالت تهوع و استفراغ مرتبط با چرخه قاعدگی کمک می کند.

۴- زنجبیل

یک قطعه کوچک زنجبیل را در آب داغ قرار داده و برای کاهش گرفتگی گرفتگی آن را گرم بنوشید ، به عنوان یک مطالعه نشان داد ۲۵۰ میلی لیتر زنجبیل ۴ بار در روز به مدت ۳ روز درد را تسکین می دهد و به عنوان یک مسکن تسکین دهنده عمل می کند.

۶- شوید

از گیاهانی که به تسکین درد قاعدگی کمک می کنند ، خوردن ۱۰۰۰ میلی لیتر شوید به مدت ۵ روز و دو روز قبل از چرخه قاعدگی گرفتگی قاعدگی را تسکین می دهد و این یک داروی بدون نسخه برای درد قاعدگی است.

۷- زردچوبه

این ماده حاوی کورکومین ، یک ماده شیمیایی طبیعی در زردچوبه است که به درمان دردهای قاعدگی کمک می کند و یک مطالعه نشان داد زنانی که هفت روز قبل از پیورود کورکومین مصرف می کردند و بعد از ۳ روز درد را کاهش داده و علائم سندرم قبل از قاعدگی را درمان می کردند.

پیشگیری از درد قاعدگی

  • مصرف کافئین ، مشروبات الکلی ، نمک و قندها را محدود کنید.
  • رژیم مداوم از ورزش متوسط ​​را حفظ کنید. به مدت ۳۰ دقیقه ، چهار یا پنج بار در هفته فعالیت بدنی را انجام دهید.
  • رهایی از تنش روانی و استرس روزانه در زندگی. اگرچه استرس و فشار روانی عوامل اصلی ظهور دیسمنوره نیستند ، اما کاهش تنش و فشار روانی می تواند در کاهش شدت درد دیسمنوره نقش داشته باشد.
  • از سیگار کشیدن و یا مصرف سایر محصولات دخانی خودداری کنید.
  • بیوفیدبک یا یوگا را امتحان کنید. هر دو روش روش های آرامش را آموزش می دهند.

Photo of پد بهداشتی روزانه الویز مدل Normal Panty Liners بسته 20 عددی

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.