درمان بیماری سرطان با دستگاهی به کوچکی یک سکهروشی برای درمان بیماری سرطان وجود دارد که از میدان های الکتریکی برای جلوگیری از تکثیر سلول های بدخیم، استفاده می کند، البته هنوز مشخص نیست که این روش موثر و یا بی خطر باشد.

دستگاهی به کوچکی یک سکه توسط مرکز تیم تحقیقات دانشگاه MIT در سنگاپور برای درمان بیماری سرطان ، توسعه یافته است که می تواند به دانشمندان کمک کند تا اثرات درمان را به نتایج مطالعات خود نزدیک کنند. این دستگاه می تواند برای درمان هر فرد به صورت شخصی مورد استفاده قرار گیرد. کارشناسان پزشکی به سادگی مخلوطی از هیدروژل را به سول های سالم و انواع مختلف سلول های سرطانی که به طور مستقیم از یک بیمار مبتلا به سرطان گرفته شده بود، تزریق کردند و آن را در فرکانس های مختلف میدان های الکتریکی قرار دادند. با انجام این کار، آنها قادر خواهند بود تا فرکانس میدان الکتریکی موثر را برای درمان بیمار خاص، با دقت در یابند.

یکی از اعضای تیم تحقیق می گوید: ” برای داروهای شخصی، اگر دستور عمل کند، می توانید آن را بر روی یک فرد خاص تست کنید.” همچنین طی سه روز می توان پاسخ آزمایش را دریافت کرد. برای بسیاری از بیماران سرطانی که از متاستاز در حال مرگ هستند، زمان اهمیت ویژه ای دارد. به هر حال این دستگاه، جدید است و به احتمال زیاد، مدت زمانی طول می کشد تا بتواند به طور موثر برای درمان بیماری سرطان استفاده شود.

این درمان بر اساس یافته های دانشمندان، مبنی بر استفاده از میدان های الکتریکی در فرکانس های مختلف است که به مولکول هایی که با عث سرعت تقسیم سلول های سرطانی و رشد تومور می شوند، حمله می کند. همانطور که یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی توضیح می دهد، با افزایش شدت و فرکانس، بدون اینکه انواع دیگر سلول ها تغییری دریافت کنند، می توان تنها بر روی سلول های سرطانی تاثیر گذاشت. این یک مفهوم کلیدی در درمان سرطان است.

این تیم ثابت کرد که در حین آزمایش با استفاده از دستگاه میکروسیال، نمونه های سلول های سرطانی مورد حمله قرار گرفته و دیگر سلول ها دست نخورده باقی مانده و به تکثیر ادامه داده اند. شخصی سازی درمان سرطان، هدف نهایی این گونه تحقیقات است، از این رو محققان بر این باورند که این روش می تواند به سایر دانشمندان در سرعت دادن به روند آزمایشات، کمک شایانی کند.

.