داستان دختر زیبایی که تقاضای رابطه جنسی کرد.

داستان دختر زیبایی که تقاضای رابطه جنسی کرد.

بهشت، ارزش ترک گناه است. آیات قرآن و روایات را باور کنیم، که بهشت بزرگ را، با گناهان اندک، که لذتش هم بسیار اندک و لحظه ‏اى است، معاوضه نکنیم
در حدیثی از امام علی (ع) می خوانیم که : «ترک‏ گناه‏ آسانتر از تقاضاى توبه است» (۱)

این نکته دلایل زیادى دارد، زیرا از یک سو ممکن است انسان پس از ارتکاب گناه توفیق توبه نیابد و از دنیا برود به خصوص اگر توبه را به تأخیر بیندازد آن ‏گونه که سیره بسیارى از غافلان است.

از سوى دیگر توبه شرایط زیادى دارد پشیمانى قطعى از گناه و تصمیم بر ترک در آینده و پرداخت حق الناس و قضاى عبادات و پرداختن و کفاره اگر عملى است که داراى قضا و کفاره بوده مانند ترک روزه واجب و جبران کردن خطاهاى گذشته با اعمال صالح آینده، زیرا در قرآن مجید کرارا بعد از جمله «تابُوا» واژه «اصْلَحُوا» ذکر شده است‏ (۲)

از همه این ها گذشته گناه رسوباتى در روح انسان از خود بجاى مى‏ گذارد که برطرف ساختن آن بسیار مشکل است و درست به این مى‏ ماند که به کسى‏ بگویند مراقب باش بدنت مجروح نشود و دست و پایت نشکند. او بگوید مهم نیست اگر مجروح شد مداوا مى‏ کنم و اگر شکست به شکسته ‏بند مراجعه مى‏ نمایم در حالى که بعد از مداواى جراحات و جبران استخوان‏ هاى شکسته آثارى از آن در ظاهر یا در باطن باقى مى‏ ماند که گاه تا آخر عمر همراه انسان است.

در روایتی می خوانیم که: «به حق براى شما مى‏ گویم. کسى که بدهى به مردم ندارد راحت‏تر و کم ‏غصه ‏تر است از کسى که دینى بر ذمه اوست، هرچند مى‏ تواند به خوبى آن را ادا کند. همین‏ گونه کسى که گناهى نکرده راحت‏تر و کم ‏اندوه ‏تر است از کسى که مرتکب گناهى شده، هرچند توبه خالصانه‏ اى بعد از آن کند و به خدا باز گردد» (۳)

به داستان زیر که به صورت عکس نوشته تهیه شده دقت کنید.

داستان دختر زیبایی که تقاضای رابطه جنسی کرد.

منابع:
۱- ایت الله مکارم، ترجمه گویا و شرح فشرده اى بر نهج البلاغه، ترجمه‏ج‏۳، ص: ۲۷۷
۲- در ۵ مورد از آیات قرآن« تابُوا وَأصْلَحُوا» و در ۲ مورد« تاب و اصلح» ذکر شده است.
۳- بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۳۰۷، ح ۱٫

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.