خواص بی نظیر انگور و هسته انگور+فیلم

در فیلم زیر می توانید به خواص اعجاب انگیز و باور نکردنی انگور مطلع شوید. پیشنهاد این است که کلیپ زیر را ببنید

هسته انگور ، سرطان کولورکتال
عصاره هسته انگور رشد و بقای سلول های سرطانی را در سرطان کولورکتال مهار می کند. نتایج این مطالعه در نشریه سرطان به چاپ رسیده است.

قابلیت عصاره هسته انگور برای مقابله با سلول های سرطانی

عصاره ی هسته ی انگور از فشردن و تصفیه هسته ی انگور تازه تهیه می شود. عصاره هسته انگور غنی از پرو آنتی سیانین (PCO ) ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند جلوی تخریب های سلولی در اثر رادیکال های آزاد را بگیرد و بافت های پیوندی را تعمیر و تقویت کرده و به فعالیت آنزیم ها کمک کند.هسته انگور

هسته انگور

دست یافتن به روشی که سلول های سرطانی کولورکتال پیشرفته را به طور انتخابی مورد هدف قرار دهد، از لحاظ بالینی بسیار ارزشمند است.
سرطان کولورکتال می تواند به دلیل بیش از ۱۱۰۰۰ جهش ژنتیکی مختلف ایجاد شود.

عصاره هسته انگور در درمان سرطان کولورکتال (بخش انتهایی روده بزرگ ) نقش موثری ایفا می کند. این اثر مثبت حتی در موارد تهاجمی بیماری نیز مشاهده می شود.

هسته ی انگور

خواص هسته ی انگور

بر اساس مطالعه ای که در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو انجام شد، مشخص گردید که عصاره هسته انگور رشد و بقای سلول های سرطانی را در سرطان کولورکتال مهار می کند. نتایج این مطالعه در نشریه سرطان به چاپ رسیده است.

محققان معتقدند که ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور بسیاری از انواع سلول های سرطانی را به صورت انتخابی هدف قرار می دهد. مطالعه اخیر نشان داد که بسیاری از جهش های ژنتیکی که منجر به گسترده شدن (متاستاز) سلول های سرطانی کولورکتال و مقاومت آنها در برابر درمان های رایج می شوند، این سلول ها را به طور خاص نسبت به عصاره هسته انگور حساس می سازد.

این یافته از آن جهت حائز اهمیت است که شیوع سرطان کولورکتال (به دلیل رژیم های غذایی پرچرب و شیوه زندگی بی تحرک) به سرعت رو به افزایش است و غربالگری این بیماری نیز در حد بسیار پایین انجام می شود، به این معنی که در ۶۰ درصد موارد، بیماری در مراحل پیشرفته آن تشخیص داده می شود.
دست یافتن به روشی که سلول های سرطانی کولورکتال پیشرفته را به طور انتخابی مورد هدف قرار دهد، از لحاظ بالینی بسیار ارزشمند است.

برای انجام این مطالعه، سرطان کولورکتال در مراحل مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مکانیسم احتمالی عصاره هسته انگور در برابر این نوع سرطان نیز مشخص شد. عصاره هسته انگور استرس اکسیداتیو را در سلول های سرطانی کولورکتال القا و تحریک می کند و این امر موجب مرگ برنامه ریزی شده (آپوپتوز) این سلول ها می گردد و درنهایت سلول های سرطانی از بین می روند.

سرطان کولورکتال می تواند به دلیل بیش از ۱۱۰۰۰ جهش ژنتیکی مختلف ایجاد شود.(جهش ژنتیکی تغییری است که در DNA سلول ایجاد می شود). روش شیمی درمانی تنها جهش های سلولی خاصی را مورد هدف قرار می دهد، بنابراین بسیاری از انواع سرطان کولورکتال نسبت به شیمی درمانی مقاومند. نکته جالب این است که بسیاری از ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور قادرند جهش های ژنتیکی مختلف را شناسایی کرده و مورد هدف قرار دهند. در حقیقت با افزایش جهش ها، قابلیت عصاره هسته انگور نیز برای مقابله با سلول های سرطانی افزایش می یابد.

تمام آنچه که باید در مورد خواص بینظیر انگور برای سلامتی بدن بدانید را در ادامه ببینید…

انگور

انگور

انگور یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه های دیگر است که دارای رنگ و اندازه های مختلفی است.این میوه در روی درختی است رونده که به دور خودش می پیچد و بالا می رود. این درخت بیش از آب نیاز به تکیه گاه دارد تا بتواند به رشد خودش ادامه دهد.انگور یکی از قدیمی ترین میراث های ایران کهن است که خواص بسیاری برای سلامتی و رفع بسیار بیماریها دارد.

خواص انگور

انواع مختلف انگور

 

از انواع انگورهایی که در کشور ما عرضه میشود یکی انگور یاقوتی است به رنگ قرمز مایل به قهوه ای با خوشه های نسبتا” بزرگ با دانه های کوچک به اندازه ی نخود که انگورِ نوبر میدان های تره بار است. همچنین انگور عسگری با دانه های سبز بیضی و نیز انگور بی دانه ی مهتی خانی، ریش بابا، ایته(دانه بزرگ هسته دار) انگور سیاه، انگور پشت سبز و بنفش به نام صاحبی و انگور شکر شیراز می توان نام برد.

نوعی از انگور به نام انگور معطر یا انگور گلاب در کشور الجزایر کشت می شود که در نوع خود بی نظیر است.
امروزه در طب درمان های طبیعی (نتروپت), از رژیم های مختلف انگور استفاده می کنند.
ترکیبات شیمیایی انگور:
 کلیه قسمت های درخت انگور قابل استفاده دارویی است .
برگ مو :دارای ساکارز ، لوولز Levulose ، اینوزیت Inosite ، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی است
دم خوشه انگور :دارای تانن ، مواد رزینی ، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است .
غوره ک میوه سبز رنگ و نارس انگور است که دارای طعم ترش می باشد . غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک Succinique Acid ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکولیک Glucolique Acid و قند می باشد .
انگور رسیده : مواد تشکیل دهنده میوه انگور به صورت زیر است:
 آب ۷۵ گرم
پروتئین ۱/۳ گرم
مواد قندی ۲۰ گرم
کلسیم ۱۲ میلی گرم
 فسفر ۰/۴ میلی گرم
آهن ۰/۴ میلی گرم
 سدیم ۳ میلی گرم
 پتاسیم ۱۷۵ میلی گرم
 ویتامین آ ۱۰۰ گرم
ویتامین ب ۱ ۰/۰۵ میلی گرم
 ویتامین ب ۲ ۰/۰۳ میلی گرم
 ویتامین ب ۳ ۰/۳ میلی گرم
 ویتامین ث ۴ میلی گرم
پوست انگور
دارای تانن ، تارتارات پتاسیم ، اسید های آزاد و مواد معدنی می باشد .
هسته انگور
 در هسته انگور مقدری روغن و تانن موجود است . روغن هسته انگور Grape seed oil برنگ زرد مایل به سبز است . این روغن فاقد بو و دارای طعمی مطبوع می باشد . روغن هسته دارای تری گلیسیرید ، اسید اولئیک ، اسید پالمتیک ، اسید لینولئیک ، اسید استئاریک و اسید آراشیک می باشد .

خواص انگور

خواص بینظیر انگور

خواص درمانی و دارویی  فوق العاده  انگور
 انگور بر طبق طب قدیم ایران گرم و تر است .
۱) اخلاط بدن را متعادل می کند .
۲)بسیار مقوی و مغذی است .
۳)تصفیه خون
۴) تمیز کردن سینه و ریه
۵) برطرف کننده یبوست
۶)درمان ورم معده و روده
۷) موثر در درمان سل ریوی و سیاه سرفه
۸)استفاده در درمان اسهال خونی
۹)مفید برای بیماران مبتلا به نقرس
۱۰) آنهایی که معده ضعیف دارند باید انگور را بدون پوست بخورند زیرا پوست آن دیر هضم است و موجب دل درد ، نفخ و عوارض دیگر می گردد .
۱۱)  بهترین میوه برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند و بدن خود را از ساید اوریک ، سنگ های صفراوی و مسمومیت های مزمن (مسمومیت از سرب یا جیوه ) پاک کنند .
اینگونه اشخاص باید در هر هفته بمدت ۲ روز فقط آب انگور بخورند و رژیم آب انگور بگیرند بدین ترتیب که هر دو ساعت یکبار آب انگور تازه را گرفته و بنوشند . مقدر مصرف روزانه تقریبا ۲ کیلو گرم است و در این دو روز نباید غذای دیگری مصرف کنند فقط می توانند آب بنوشند .
منبع: beytoote.co *****namnak.com
کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.