جوراب جلوگیری از زخم پا ساخته شد


جوراب جلوگیری از زخم پا ساخته شد

اخبار,اخبار پزشکی,جوراب ضد زخم

به تازگی یک شرکت جورابی مجهز به حسگرهای مختلف برای مبتلایان به دیابت تولید کرده است. این جوراب به طور هوشمند احتمال به وجود آمدن زخم پا در این افراد را رصد می کند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، بیشتر اوقات افراد مبتلا به دیابت پاهایشان دچار بی حسی می شود. در این حالت آنها نمی دانند پایشان زخم شده است یا خیر. اگر پای این افراد زخم و سپس عفونی شود گاهی اوقات تنها راه نجات بیمار قطع عضو است.  

 

درهمین راستا جوراب Siren Diabetic مجهز به حسگرهای مختلف طراحی شده تا از این روند جلوگیری کند.

 

 شرکت Neurofabric این جوراب ها را تولید کرده است. در هر لنگه از جوراب ها حسگرهایی بافته شده اند. این حسگرها به طور مداوم دمای پا را در ۶ نقطه حیاتی رصد می کنند. اگر دما در یکی از این نقاط افزایش یابد، نشان دهنده زخم احتمالی در پای بیمار است.

 

 این حسگرها باید هرگونه افزایش دمایی را رصد کنند. به همین دلیل یک ماژول بلوتوثی روی جوراب پیام هشداری به اپلیکیشن اندروید یا iOS صاحب این گجت ارسال می کند. به این ترتیب کاربر متوجه می شود و قبل از زخم شدن پا به پزشک مراجعه می کند.

 

شرکت تولید کننده ادعا می کند این جوراب ها بسیار راحت هستند و می توان آنها را در ماشین لباسشویی شست. این شرکت محصولات خود را فقط از طریق خدمت عضویت می فروشد و هر ۶ ماه ۵ جفت جوراب تازه برای بیمار ارسال می کند.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.