ثبت رکورد جدید در عکسبرداری از فضا


ثبت رکورد جدید در عکسبرداری از فضا

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,عکسبرداری از فضا
کاوشگر New Horizons متعلق به ناسا با تهیه تصاویری از فاصله ۶٫۱۲ میلیارد کیلومتری زمین، رکورد عکسبرداری از دورترین نقطه در فضا را شکست. 

به گزارش ایرنا از ساینس، این کاوشگر توانست از نقطه‌ای حدود ۶ میلیون کیلومتر دورتر از جایی که فضاپیمای Voyager1 در سال ۱۹۹۰ میلادی از زمین عکسبرداری کرده بود، از زمین عکس بگیرد.

 

این تصاویر جدید از دو جرم به‌ نام‌های ۲۰۱۲HZ84 و ۲۰۱۲HE85 در کمربند کویپر تهیه شده‌اند و واضح‌ترین تصاویر از درون این کمربند یخی که در فاصله ۳۰ تا ۵۵ برابر فاصله زمین از خورشید قرار گرفته است، محسوب می‌شوند.

 

به گفته محققان در واقع کاوشگر New Horizons دوبار رکورد تصویربرداری از دورترین نقطه فضا را شکسته است. این کاوشگر ابتدا از یک گروه ستاره دوردست موسوم به Wishing Well که در فاصله حدود هزار و ۳۰۰ سال نوری از زمین هستند، عکسبرداری کرده و دو ساعت بعد تصاویری را از درون کمربند کویپر تهیه کرده است.

 

کاوشگر New Horizons در سال ۲۰۰۶ زمین را با هدف سیاره پلوتو ترک کرد و در سال ۲۰۱۵ به این سیاره رسید. پس از آن مسیر خود را به سوی کمربند کویپر تغییر داد و قرار است در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی به جرم موسوم به ۲۰۱۴MU69 واقع در کمربند کویپر برسد.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.