توافق آبه و نخست وزیر استونی درباره اعمال فشار حداکثری بر کره‌شمالی


توافق آبه و نخست وزیر استونی درباره اعمال فشار حداکثری بر کره‌شمالی

  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, توافق آبه و نخست وزیر استونی

نخست وزیر ژاپن در حالی که به دنبال اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی است، در اولین مقصد تور اروپایی اش وارد استونی شده و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرلنسه، با وجود کاهش تنش ها در شبه جزیره کره به دلیل بازی‌های المپیک زمستانی در سئول، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اصرار دارد که باید بیشترین فشار علیه پیونگ یانگ به دلیل برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور اعمال شود.

 

آبه در استونی با رییس جمهور و نخست وزیر این کشور دیدار کرده و درباره همکاری‌های دو جانبه درباره مسایل مختلف از جمله امنیت سایبری گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

 

آبه قرار است پس از استونی به کشورهای دیگر حوزه بالتیک ازجمله لتونی و لیتوانی و سپس بلغارستان، صربستان و رومانی سفر کند.

 

آبه به خبرنگاران گفت در دیدار با همتای استونی خود بر این موضوع توافق کردند که مسلح شدن کره شمالی به تسلیحات هسته‌ای غیر قابل قبول بوده و در همین راستا لازم است که فشار حداکثری بر این کشور وارد شود.

 

همچنین سخنگوی دفتر نخست وزیری ژاپن اعلام کرد که توکیو با کشورهای ناتو از جمله استونی در حوزه امنیت همکاری می‌کنند.

 

یوری راتاس، نخست وزیر استونی نیز گفت: دو کشور اگر چه هزاران کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند اما روابط نزدیکی بایکدیگر به خصوص در حوزه امنیت سایبری دارند. ژاپن به زودی به عنوان عضو فعال به مرکز همکاری‌های تدافعی سایبری ناتو که در تالین(مرکز استونی) قرار دارد، می‌پیوندد.

 

مسئول مطبوعاتی وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد: ما به تدریج درک کرده‌ایم که بر اساس چه مسیری ناتو می‌تواند یک موسسه سودمند برای ژاپن باشد و در مقابل در چه مسیر توکیو می‌تواند برای کشورهای عضو ناتو پر ثمر باشد.

 

وی ادامه داد: با توجه به تهدیدات ناشی از تروریسم سایبری ما نیاز داریم که همکاری و هماهنگی بیشتری میان کشورهایی که ارزش‌های مشترک دارند، وجود داشته باشند.

 

هم چنین نمایندگان بیش از ۳۰ شرکت ژاپنی، آبه را در این تور اروپایی در راستای توسعه روابط اقتصادی ژاپن در منطقه همراهی می‌کنند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.