تصاویر ناسا از لحظه‌ شگفت‌انگیز پوشش چهره خورشید توسط زمین


تصاویر ناسا از لحظه‌ شگفت‌انگیز پوشش چهره خورشید توسط زمین

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ناسا از لحظه‌ شگفت‌انگیز پوشش چهره خورشید توسط زمین

فضاپیمای “رصد خورشید” (sun-observing) ناسا، تصاویر رنگارنگی از لحظه پوشش چهره خورشید توسط زمین گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، در یک انیمیشن کوتاه که در روز سه‌شنبه منتشر شد، دید “رصدخانه پویایی شناسی خورشید” (SDO)نسبت به خورشید بنفش رنگ قطع می‌شود به دلیل اینکه زمین به طور کامل سطح خورشید را پوشش می‌دهد. خورشید در واقع بنفش نیست، اما بنفش به نظر می‌رسد زیرا این تصاویر در یک طول موج نور ماوراء بنفش شدید گرفته شده است.

 

این رویداد نشان دهنده آغاز دوره خورشید گرفتگی رصدخانه پویایی خورشید است که یک دوره سه هفته ای است که دو بار در سال در نزدیک “اعتدالین” یا “هموگان” (equinoxes)رخ می‌دهد. ناسا گفت: زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، زمین هر روز برای لحظات کوتاهی دید رصدخانه پویایی خورشید نسبت به آن را مسدود می‌کند.

 

ناسا توضیح داد: خورشید گرفتگی‌های نزدیک به آغاز و پایان فصل نسبتا کوتاه هستند، اما خورشید گرفتگی وسط سال حداکثر ۷۲ دقیقه طول می‌کشند.

 

رصدخانه پویایی خورشیدی چشم خود را از خورشید بر نمی‌دارد و جو و تاثیر آن بر محیط زیست نزدیک زمین را بررسی می‌کند. از سال ۲۰۱۰ این ماهواره خورشید را تحت نظارت گرفته و از آن موقع تاکنون چنین تصویر جذاب از آن گرفته است.

اخبار,اخبار علمی,تصاویر ناسا از لحظه‌ شگفت‌انگیز پوشش چهره خورشید توسط زمین

 

به گزارش “سی نت” (CNET)، در سال ۲۰۱۵ ، رصدخانه پویایی خورشید، تصویر ۱۰۰ میلیون اُم را از خورشید گرفته است.

 

آخرین باری که انسانها قادر بودند تا خورشید گرفتگی کامل را ببینند، در ماه اوت  سال گذشته، در یک رویداد تاریخی بود که ما توانستیم سایه یک خورشید گرفتگی را که از سطح سیاره ما عبور می کرد، ببینیم.

 

افرادی که در کشور شیلی یا آرژانتین زندگی می‌کنند، قادر به مشاهده خورشید گرفتگی کامل در سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

 

در روز پنجشنبه، یک خورشید گرفتگی جزئی در قطب جنوب و برخی از مناطق آمریکای جنوبی قابل مشاهده خواهد بود، اما به عنوان یک خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده نیست.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.