«ترزا می» بر حمایت «راسخ» انگلیس از برجام تأکید کرد


«ترزا می» بر حمایت «راسخ» انگلیس از برجام تأکید کرد

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترزا می

نخست وزیر انگلیس در دیدار با مقامات اردن بر «حمایت راسخ» این کشور از توافق هسته ای منقعده میان ایران و شش قدرت جهانی تأکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از دیلی تایمز، در هنگامه لفاظی های رئیس جمهور آمریکا علیه توافق هسته ای ایران- موسوم به برجام- و تهدید به «فسخ» این توافقنامه، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس بر حمایت راسخ لندن از برجام تأکید کرد.

 

ترزا می روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در شهر «امان» پایتخت اردن گفت: «ما باید در حمایت خود از این توافق راسخ باشیم».

 

نخست وزیر انگلیس با اشاره ای صریح به توافق هسته ای ایران- برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)- افزود: «این توافق نقطه اوج یک دیپلماسی ۱۳ ساله و گامی مهم در جهت تضمین عدم انحراف برنامه هسته ای ایران به سمت اهداف نظامی است».

 

گفتنی است که ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد- مشتمل بر آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلیس، چین- به همراه آلمان در ژوئیه ۲۰۱۵ توافقی را به امضاء رساندند که از ژانویه ۲۰۱۶ لازم الاجرا شد. طبق مفاد این توافقنامه، ایران با اجرای محدودیتهایی مشخص بر برنامه هسته ای خود در اِزای لغو تمام تحریمهای هسته ای علیه تهران موافقت کرد.

 

«آژانس بین المللی انرژی اتمی» تاکنون در هشت گزارش خود پایبندی کامل تهران به تمامی تعهدات مندرج در این توافقنامه را تأیید کرده است.

 

با این حال، در ماه اکتبر رئیس جمهور آمریکا از تأیید رسمی پایبندی ایران به برجام خودداری کرد و هشدار داد که درنهایت به این توافق «خاتمه می دهد».

 

لازم به ذکر است که نخست وزیر انگلیس روز پنج شنبه در جریان سفر خود به اردن، با «عبدالله دوم» پادشاه این کشور و «هانی مُلقی» همتای اردنی خود دیدار و گفتگو کرد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.