بقایی امروز یا فردا بازداشت می شود/ ۱۵ سال حبس و شلاق برای آقای مجرم


بقایی امروز یا فردا بازداشت می شود/ ۱۵ سال حبس و شلاق برای آقای مجرم

اخبار,اخبار سیاسی,حمید بقایی

براساس گفته رئیس کل دادگستری استان تهران حکم قطعی درخصوص بقایی از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شده و به احتمال زیاد متهم ظرف امشب و فردا برای اجرای حکم بازداشت خواهد شد.

به گزارش فارس، موضوع محاکمه حمید بقایی معاون رئیس جمهور در دولت نهم و دهم در سال نود و شش در رسانه‌ها و محافل خبری مطرح شد.

 

با توجه به این زمزمه‌ها دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده وی را آغاز کرد و سرانجام دادگاه‌های رسیدگی کننده به اتهامات وی به صورت غیرعلنی برگزار شد.

 

سرانجام دادگاه رأی مناسب با اعمال مجرمانه بقایی را صادر کرد که این حکم از سوی بقایی و وکیلش مورد اعتراض قرار گرفته و پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت.

 

هرچند بقایی در مصاحبه با برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که دادگاه برای وی چندین دهه زندان در نظر گرفته شده است که پر واضح بود این موضوع تنها یک شوخی رسانه‌ای بوده و بیشتر بقایی تلاش دارد تا با استحزاء دستگاه قضایی به واسطه صدور چنین حکمی خود را مطلوم جلوه داده و بزه‌های انتسابی را غیرواقعی وانمود کند.

 

اواخر هفته گذشته بود که اسماعیلی رئیس دادگستری کل استان تهران در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرده بود که جلسات دادگاه تجدید نظر در پرونده بقایی به پایان رسیده است و حکم به زودی صادر خواهد شد.

 

عصر امروز برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که حمید بقایی با توجه به صدور حکم قطعی از سوی دادگاه تجدید نظر برای اجرای حکم بازداشت شده است.

 

صحت و سقم این خبر در دست بررسی بود که وکیل متهم در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد حکمی ابلاغ نشده و بقایی هنوز بازداشت نشده است.

 

دقایقی بعد یکی دیگر از رسانه‌ها تأکید داشت که بقایی بازداشت شده است در حالی که این بار خبرگزاری فارس در تماس با وکیل بقایی موفق شد با خود بقایی صحبت کرده و وی مدعی شد هنوز بازداشت نشده است.

 

این در حالی است که اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره شایعه بازداشت بقایی به یکی از رسانه‌ها گفت: حکم قطعی دیروز صادر و به صورت سیستمی ابلاغ شده و امروز برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شده است.

 

وی ادامه داد: اینکه دادسرا در مقام اجرا تاکنون چه اقداماتی انجام داده اطلاع ندارم اما دادگاه تجدید نظر رای قطعی را صادر کرده و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد.

 

این در حالی است که شنیده شده دستگاه قضایی برای اجرای حکم صادر شده از سوی دادگاه تجدید نظر اهتمام داشته و به احتمال زیاد این حکم ظرف امشب و فردا به موعد اجرا درخواهد آمد.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.