برای مقابله با سرطان زردچوبه مصرف کنید

برای مقابله با سرطان زردچوبه مصرف کنید

 

اخبار,اخبار پزشکی,زردچوبه

زن بریتانیایی پس از سال‌ها مبارزه با سرطان، سه دوره شیمی‌درمانی و دوره‌های درمانی دیگر، سرانجام با مصرف روزانه دو قاشق چای‌خوری زردچوبه درمان شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از دیلی‌میل، پزشکان این زن با مطالعه پرونده او نتیجه گرفتند که در حال حاضر به جز مصرف زردچوبه، هیچ توضیح علمی نمی‌تواند بهبود وی را پس از پنج سال شیمی‌درمانی و سایر درمان‌های ناکارآمد توضیح دهد.

زردچوبه یک طعم‌دهنده غذایی است که به دلیل داشتن خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان می‌تواند در درمان بیماری‌های سرطان و آلزامیر مفید باشد.

دینک فرگوسن، ۶۷ ساله، از سال ۲۰۰۷ با سرطان خون میلوما مبارزه کرده است. بیماری او پس از سه دوره شیمی‌درمانی و چهار بار پیوند سلول‌های بنیادین، بدون هیچ امید به بهبودی، بازگشت.

خانم فرگوسن در مصاحبه‌ای گفت، «اما هیچ کدام از گزینه‌ها جواب نداد، من هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم.» او در ادامه گفت، پس از مطالعه مقالاتی راجع به فواید زردچوبه، روزانه ۸ گرم (معادل دو قاشق چای‌خوری) زردچوبه مصرف کردم. یکی از مواد اصلی زردچوبه کورکومین است. مصرف این ماده سبب شد که تعداد سلول‌های سرطانی این بیمار به تعداد ناچیزی کاهش پیدا کند.

اخبار,اخبار پزشکی,جیمی کوناگ

جیمی کوناگ، استاد بیماری‌های خونی در بیمارستان بارتس لندن و از نویسندگان گزارش پزشکی خانم فرگوسن نوشت، به نظر می‌رسد که کورکومین واقعاً در مورد این خانم جواب داده است. وی در ادامه افزود «اگر پرونده این خانم را مطالعه کنید، هیچ توضیح دیگری [برای بهبودی] ایشان وجود ندارد، مگر تأثیری که کورکومین داشته است».

دکتر عباس زیدی، هماتولوژیست اتحادیه سلامت NHS بارتس، و از نویسندگان گزارش خانم فرگوسن، در این‌باره افزود «ما در اینجا یک بیمار میلوما را توصیف می‌کنیم که پیش از سومین بازگشت بیماری، مصرف کورکومین را آغاز کرده است. شرایط [این بیمار] در غیاب درمان ضد میلوما پنج سال است که در حد قابل قبولی تثبیت شده است»

با این وجود، پرونده پزشکی خانم فرگوسن مدرکی علمی در اثبات خواص درمانی زردچوبه محسوب می‌شود.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.