برانکو: کریمی از حمایت مطلق من برخوردار است


برانکو: کریمی از حمایت مطلق من برخوردار است

 اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, برانکو
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: زیباترین خاطراتم را از علی کریمی و نسل طلایی فوتبال ایران دارم و به داشتن شاگردی چون او افتخار می‌کنم. 

به گزارش روزنامه قانون؛ «درست در همان روزهایی که هواداران پرسپولیس ناامیدانه لیگ را تماشا می‌کردند، همان روزهایی که درگیری حمیدرضا سیاسی و علی دایی منجر به حضور دو سرمربی در تمرینات سرخ‌پوشان شد، بسیاری نگران بودند که روزهای پر از استرس و شکست پرسپولیس چه زمانی به پایان می‌رسد؟ شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد روزی که چندان دور نبود، این تیم مقتدرانه در صدر جدول قرار بگیرد و برای تکرار قهرمانی بجنگد. برانکو ایوانکوویچ ناجی بزرگی برای تیمی بود که هر روز بیش از پیش غرق در حاشیه و شکست بود. او تیمی را ساخته که فصل گذشته مقتدرانه قهرمان شد و در فصل جاری نیز با ۱۶ امتیاز بالاتر از تیم دوم به دنبال تکرار عنوان قهرمانی است. گفت‌وگو با سرمربی کروات پرسپولیس فرصتی بود تا از وضعیت این روزهای سرخ‌پوشان بپرسیم. پرسپولیس امروز باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود؛ جدایی ناگهانی مهدی طارمی، نیمکت‌نشینی‌های محسن مسلمان و شایعات مربوط به قهر او در کنار افشاگری‌های علی کریمی بهانه‌ای بود تا با سرمربی موفق پرسپولیس گفت‌وگویی انجام بدهیم که در ادامه می‌خوانید.

 

برای شروع گفت‌وگو می‌خواهم از قهرمانی مجدد پرسپولیس بپرسم. بارها گفته‌اید این تیم هنوز قهرمان نشده اما بعید است تیمی بتواند فاصله امتیازی با پرسپولیس را جبران کند. 

ما به لحاظ تئوری هنوز قهرمان نشده‌ایم. در واقع گام بزرگی برای قهرمانی برداشتیم ولی ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که نتوانیم این عنوان را کسب کنیم. بسیار خوشحالم که موفق شدیم به شکل خاصی قهرمانی‌مان را حفظ کنیم زیرا حفظ این عنوان مهم‌تر از دستیابی به آن است. در حال حاضر ترجیح می‌دهم خوشحالی نکنم و زمانی جشن خواهم گرفت که جام را بالای سر ببریم.

 

همیشه برایم سوال بوده که یک مربی چگونه می‌تواند قهرمانی را تکرار کند؟ در واقع می‌خواهم بدانم چگونه موفق شدید بازیکنان را دوباره تهییج کنید که برای قهرمانی بجنگند؟ چگونه به آنها انگیزه دادید؟

 قبل از هر چیز باید بگویم بسیار خوشحالم که گروهی از بازیکنان را در اختیار دارم که از کار کردن با آنها لذت می‌برم. خوشحال‌ترم که دو سال پیاپی توانسته‌ام با آنها قهرمان شوم. درباره سوال شما نیز باید بگویم کار کردن با این بازیکنان سخت نیست و انگیزه دادن به آنها کار دشواری نبود. بازیکنانم می‌خواهند کار و پیشرفت کنند و به اهداف خود برسند. آنها در هر مسابقه نسبت به مسابقه قبلی بهتر و قاطعانه‌تر بازی می‌کنند.

 

در لیست آسیایی پرسپولیس بازیکنانی هستند که حتی تجربه بازی در لیگ برتر ایران را نیز ندارند. به عنوان مثال محمد امین اسدی یا آدام همتی می‌توانند سرخ‌پوشان را در راه کسب عنوان بهتر در آسیا کمک کنند؟ 

در لیست پرسپولیس برای آسیا بازیکنان جدیدی حضور دارند که از تیم پایه‌ها به بزرگسالان اضافه شده‌اند. آنها در کنار تیمی قرار می‌گیرند که صاحب تجربه هستند و البته عنوان قهرمانی را نیز در کارنامه دارند. این بازیکنان به تدریج رشد خواهند کرد. باید به آنها اجازه رشد بدهیم.

 

محسن مسلمان در روزهای اخیر پست‌های پرسپولیسی خود را حذف کرد. او نیمکت‌نشین شده و شایعاتی درباره قهر این بازیکن وجود دارد. چه اتفاقی رخ داده که مسلمان جای خود را به بشار رسن داده است؟ 

او هیچ‌گونه خطایی انجام نداده. بسیار خوشحالم که با این بازیکنان کار می‌کنم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و گاهی به تغییرات نیاز دارد. من اولویت را به بازیکنان دیگر داده‌ام و این موضوع چیزی از ارزش‌های مسلمان کم نمی‌کند. هیچ اتفاق اندوه‌باری رخ نداده، مسلمان بازمی‌گردد و بازی‌اش را انجام می‌دهد. او در پرسپولیس پیشرفت زیادی کرده و بازی‌های بسیاری را برای این تیم انجام داده است. مسلمان در حال حاضر نیاز به استراحت دارد. او رقبای سرسختی در تیم دارد و با وجود آنها موفق شده به مهره اصلی تیم تبدیل شود. بنا بر این در حال حاضر باید کمی استراحت کند.

 

در روزهایی که ماجرای جدایی علی‌اکبر طاهری از پرسپولیس مطرح شده بود گفته می‌شد شما به باشگاه گفته‌اید اگر طاهری برود، تمدید نخواهید کرد اما او رفت و شما قراردادتان را تمدید کردید. 

من هرگز چنین چیزی را به باشگاه نگفته بودم. طاهری شخص بسیار شریف و با افتخاری بود و باشگاه را با مدیریت قوی و خوب خود اداره می‌کرد. خیلی خوشحالم که گرشاسبی نیز ادامه دهنده راه طاهری است. در حال حاضر پیروانی نیز به تیم ما ملحق شده و همه ما در حال رشد هستیم.

 

جدایی مهدی طارمی، سروش رفیعی و رامین رضاییان در دو سال اخیر سبب شد بسیاری از هواداران نگران تضعیف پرسپولیس شوند؛ اتفاقی که در نهایت رخ نداد. از جدایی این بازیکنان دلخورید؟ 

طبیعی است که هر بازیکنی یک روز به تیم می‌آید و روز دیگر از این تیم می‌رود. به هیچ عنوان از دست این بازیکنان دلخور نیستم، ضمن این که ما پیش‌بینی این ماجرا را کرده بودیم و به همین دلیل بشار رسن، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده و گادوین منشا را جذب کردیم. در واقع برای خروج تعدادی از بازیکنان‌مان آماده بودیم و مشکلی با آن نداشتیم.

 

بازیکنان با کیفیت زیادی در لیگ هستند که آرزوی بازی در پرسپولیس را در سر دارند. به طور کلی یک بازیکن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که بتواند توجه یک مربی را به خود جلب کند؟ 

خیلی ساده است؛ آنها باید کار کردن را دوست داشته باشند. تلاش و کوشش کنند و عشق به فوتبال داشته باشند. در کنار همه این‌ها باید عشق به کار کردن را به مربی نشان دهد.

 

به خاطر دارم در زمان درگیری شما و کارلوس کی‌روش بر سر مسائل مختلف، علی کریمی بارها از شما حمایت کرد و حتی کار به جایی رسید که کی‌روش از او خواست گول حرف‌های دیگران را نخورد. جادوگر در حال حاضر به شدت با عوامل فدراسیون و کی‌روش درگیری دارد و علیه آنها افشاگری‌هایی انجام داده است. در شرایط فعلی قصد ندارید در این باره اظهار نظر کنید؟

 

علی کریمی بازیکن من بوده و همیشه عزیز و گرامی باقی خواهد ماند. زیباترین خاطرات را از او و نسل طلایی ایران دارم. نمی‌دانم ریشه مشکلات کجاست اما به طور حتم کریمی از حمایت مطلق من برخوردار است. تاکید می‌کنم که نمی‌دانم ریشه مشکلات کجاست اما علی کریمی شخص محترم و با شخصیتی است. افتخار می‌کنم که او بازیکن من بوده و در حال حاضر نیز برای دوستی با او به خودم می‌بالم.

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.