خانه / اخلاق / بایدها و نبایدهای قبل از خواب
کد مطلب:12361

بایدها و نبایدهای قبل از خواب

قبل از خواب

خواب عبارت است ازعدم توانایی ارادی درکنترل محیط فیزیکی و کاهش یا فقدان سطح هوشیاری، تعلیق نسبی ادراکات حسی و غیرفعال شدن تقریباً تمام عضلات ارادی در زمان استراحت به طوری که فعالیت بدن و ذهن تغییر کرده و توهم‌های بینایی جایگزین تصاویر واضح واقعی بشوند. در بین پستانداران، پرندگان، ماهیان و دیگر جانوران مراحل خواب و بیداری وجود دارد. خواب برای سلامت و بازسازی سیستم اعصاب، سیستم ایمنی و سیستم عضلانی-اسکلتی انسان‌ها و جانوران اهمیت دارد.

آخرین کاری که قبل از خوابیدن انجام می دهید تأثیری قابل ملاحظه بر حس و حال و انرژی شما در روز بعد خواهد داشت، چراکه میزان انرژی تان در طول روز نشان می دهد که شب قبل، چند ساعت خوابیده اید و تا چه اندازه خواب تان خوب بوده است.

افراد موفق می دانند که موفقیت آنها کاملا به سلامت روحی و جسمی شان متکی است و برای این منظور هم باید خواب کافی داشته باشند.

شاید به همین دلیل است که خواب های شبانگاهی نقشی کلیدی در نظر بسیاری از آنها دارد و اموری که این افراد قبل از خواب انجام می دهند نیز به این خاطر حایز اهمیت است.

⭕️ در این بخش به ۱۰ مورد از مهمترین مسائلی که باید قبل از خواب به آنها فکر کنید را بیان می کنیم:

۱ آیا کسی را رنجاندید؟ آیا حرف بی منطق و نامربوطی به کسی زدید؟ آیا با رفتارتان باعث کدورت شدید؟ اگر چنین است روز بعد با او تماس گرفته، عذرخواهی نموده و از دلش درآورید.

۲ آیا به کسی دروغ گفتید؟ آیا حقیقت را وارونه جلوه دادید؟ آیا از اعتماد کسی سوء استفاده کردید؟ در این صورت تصمیم بگیرید که روز بعد واقعیت را همانگونه که هست به طرف مقابل بگویید و بخاطر دروغی که گفتید ابراز تاسف کنید.

۳ آیا پشت سر کسی حرف زدید و غیبتش را کردید؟ آیا با آبروی کسی بازی کردید؟ با خود عهد ببندید که دیگر به این کار مبادرت نکنید و همیشه از خوبی های دیگران حرف بزنید.

۴ آیا کسی که می دانستید احتیاج به کمک شما دارد را نادیده گرفتید و با وجود امکان یاری رسانی به او، هیچ اقدامی نکردید؟ تصمیم بگیرید که همین فردا آنچه که از دستتان بر می آید را برایش انجام دهید و در عوض هیچ توقعی از وی نداشته باشید.

۵ آیا کاری را که باید انجام میدادید را بخاطر تنبلی و سستی و بهانه های مختلف به تعویق انداختید؟ با خودتان عهد ببندید که فردا حداکثر سعیتان را بکنید تا کارهای عقب افتاده را به اتمام برسانید.

۶ آیا بخاطر رفتار یا حرف های دیگران از آنها کینه به دل گرفته اید؟ همیشه پیش از خواب سعی کنید همه را ببخشید و با روحی سبک و قلبی آرام بخواب روید.

۷ آیا گناهی مرتکب شدید؟ بدانید که خداوند بسیار بخشنده و مهربان است. از درگاه او طلب بخشش کنید و قول بدهید که دیگر تکرار نمیکنید.

۸ آیا اتفاقات ناگوار، روزتان را خراب کرد؟ همیشه یادتان باشد که سختی ها باعث رشد شما میشوند و هیچگاه ماندگار نیستند و بعد از هر سختی حتماً آسانی خواهد آمد.

۹ آیا روزتان را به بطالت گذراندید و هیچ کار مثبتی انجام ندادید؟ به هرحال قرار نیست همه ی روزها را با کار و فعالیت بگذرانید. بعضی روزها ادم به استراحت نیاز دارد

۱۰ آیا اشتباهی مرتکب شدید؟ اشتباهات جزء طبیعی زندگی انسانها هستند. اگر اشتباه نکنید هیچوقت عاقل نخواهید شد و اگر عاقل نشوید زندگی تان هیچگاه تغییر نخواهد کرد. پس از اشتباهات به عنوان تجربیات ارزشمند، درس بگیرید. اما یادتان باشید که دیگر آنها را تکرار نکنید.

قبل از خواب

انجام یکسری اشتباهات رایج دنیای امروزی منجربه بیخوابی و اختلالات در خواب راحت و طبیعی شبانه می شود که عواقب ناخوشایندی برای سلامتی بدن و اندام حرکتی دارد.

باید بگوییم که دنیای مدرن امروزی در کنار مزایای خاص معایبی هم دارد که در واقع با رفتارهای نادرست و بهره بردن نادرست از این امکانات به وجود می ایند.

در تازه ترین مقالات پزشکی منتشر شده در اروپا پزشکان به افرادی که در ساعات انتهایی شب در اتاقی تاریک برای مدتی به گوشی موبایل و تبلت خیره شده و از آنها استفاده می کنند اخطاری جدی دادند.

این امر توسط دانشمندان به عنوان یک اقدام بسیار خطرناک برای ساختار سلامتی انسان معرفی شده است زیرا به واسطه نگاه کردن به اشعه ساتع از نمایشگر در اتاق تاریک و پیش از خواب در حقیقت به مغز خود آسیبی را وارد می کنید که منجر به عدم خواب راحت در طول شب خواهد شد و این امر به تدریج منجر به آسیب های زنجیره ای برای بدن شما خواهد گشت زیرا این عمل موجب می شود که در طول روز بدن شما بسیار خسته باشد و به تدریج فشار وارده به بدن شما بالاتر و بالاتر رفته و سرانجام به سایر اعضای بدن نیز آسیب وارد کند.

قبل از خواب

 

دیگر لینک ها:

حکم خوردن منی و لیسیدن آلت تناسلی زن توسط شوهر و بالعکس+فیلم

فیلم زن های زیبا ابوبکر بغدادی، رئیس و سر کرده داعش

وقتی جوان و پسر بوشهری نهنگ سواری می کند

حمله خرگوش مادر به مار برای دفاع از بچه خرگوش

وقتی زرافه، شیر را زیر دست و پایش له می کند. حمله زرافه به شیر

وقتی مجری دختر زیبای شبکه «من و تو» کرم و ملخ می خورد

شیر دریایی، دختر زیبا را به داخل آب برد.

درمان سریع و آسان جوش صورت و بدن و آکنه در طب سنتی به روشی کاملا آسان

کلیپ مار بسیار بزرگ پیتونی روی چوب سیم برق در ایران

ذبح گوسفند به طرز فجیعی و ظالمانه در هندوستان 

زنده به گور کردن یک دختر زیبا توسط پدر و برادر خود

رقص زن هندی در برنامه دور همی پخش شده از صدا و سیما با حضور مهران مدیری

صحنه های بسیار وحشتناک از عواقب گاو بازی

کلیپ پیرمرد عصبانی که با چکش شیشه های بانک ملی را خرد کرد

وقتی زن گیس بلند و زیبا توسط راننده خسته زیر گرفته می شود

مهران مدیری عاشق دختر می شود. کشیده خوردن مهران از دختری

عاقبت شوخی جنسی با دختر رزمی کار در آسانسور

اظهار نظر جنجالی مهران مدیری درباره هنرمندان، بازیگران و دخترش

کلیپ دختر زیبای کرد تک تیر انداز ضد داعشی

کلیپ لحظه جنایات تروریست های داعشی در اهواز

وقتی سگ پلیس مجرم را لخت از ماشین بیرون می آورد و تکه تکه می کند

پسران تهرانی که دقیقا مثل دختر هستند و خود فروشی جنسی می کنند

وقتی تمساح، دختر جوان و زیبا را می بلعد.

🆔

درباره ی کلیپ سرا

کانال تلگرام سایت: https://telegram.me/danakadeh

2 دیدگاه

  1. ⭕️ ۸ ساعت خواب شبانه برای داشتن یک حافظه خوب

    طبق یک پژوهش جدید، خواب خوب شبانه موجب بهبود تمامی انواع حافظه ها می شود.

    آیا تاکنون برای شما پیش آمده که به اتاق تان بروید اما فراموش کنید که برای چه آنجا هستید. این اتفاق برای اکثر ما افتاده است. اما این به معنای از دست دادن حافظه یا فراموشکاری شما نیست. این اتفاق صرفاً می تواند به دلیل عدم خواب کافی در شما باشد.

    در این مطالعه، محققان بیمارستان بیرگام آمریکا، با بررسی افرادی که در به خاطر آوردن نام و چهره دیگران مشکل داشتند متوجه شدند که در آنها، هشت ساعت خواب شبانه به یادآوری بهتر اسامی و چهره ها کمک می کند.

    «در این باره می گوید: «زمانیکه به شرکت کنندگان این فرصت داده شد تا خواب شبانه کاملی داشته باشند، توانایی شان در تشخیص درست نام مرتبط با هر چهره، به شکل قابل توجهی بهبود یافته بود. همچنین میزان اعتماد به نفس بالاتری هم داشتند.»

    محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که یک خواب خوب به مدت ۸ ساعت بعد از فعالیت های جدید یادگیری باعث بهبود حافظه می شود.

    🆔

  2. خواب خوب

    بر مغز، قلب، کلیه ها، کبد، چشم ها، ریه، روده ها، سیستم ایمنی، پوست و همه ارکان بدن شما تاثیر مثبت دارد. برای خواب خوب خود هزینه کنید. باور کنید سلامتی و خواب قرینه اند.

    🌺 🌺

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای قرار گرفتن شکلک در نظرات روی شکلکها کلیک کنید تا nر متن قرار بگیرند.

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurse