امیررضا دلاوری: سینمای کودک امروز رنگ پریده‌تر از دیروز است


امیررضا دلاوری: سینمای کودک امروز رنگ پریده‌تر از دیروز است

اخبار,اخبار فرهنگی,امیررضا دلاوری

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در قدیم سینمای کودک رنگ و جلای شگفت‌انگیزی داشت؛ اما امروزه سینمای کودک رنگ پریده‌تر از قبل است.

امیررضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار با باشگاه خبرنگاران در خصوص بی‌رمق شدن سینمای کودک گفت: سال‌هاست که سینمای کودک از یادها رفته و آثار درخشانی در این زمینه تولید نمی‌شود. کودکان امروز تنها به انیمیشن های خارجی رو آوردند که این موضوع زنگ خطری است که نباید از آن غافل شد.

 

وی در ادامه افزود: همه از سینمای کودک حرف می‌زنیم. یکی از سینمایی برای کودک، دیگری از سینمایی درباره کودک و برخی نیز از سینمایی کودکانه و عناوین و نام‌های دیگری که گاه به نظر می‌رسد، بیش از همه خود کودک را در حصار واژه‌ها محصور و مهجور کرده است. بچه های دهه ۹۰ در کل خاطره‌ای از برنامه‌های کودکانه خاطره‌انگیز و آثار سینمایی که با محوریت کودک تولید شده باشد، ندارند؛ در حالی که در زمان ما به شدت آثار درخشانی تهیه می شد.

 

دلاوری همچنین به آثار انیمیشن اشاره کرد و گفت: علاوه بر آثار سینمایی در حوزه کودک که امروزه با مشکل روبه رو هستند، ژانر انیمیشن هم کیفیت مطلوبی ندارد و کودکان تمایل به دیدن آثار خارجی دارند.

 

وی در ادامه به انیمیشن “فهرست مقدس” اشاره کرد و اظهارداشت: به تازگی انیمیشنی در حوزه نوجوان تولید شده که علاوه بر کیفیت خوبش موضوع خوبی را هم به تصویر کشیده، گامی موفق در سینمای ایران است. اگر این انیمیشن به زبان فارسی نبود باور نمی کردم که تولید داخلی باشد و همین جا به سازندگان این اثر بسیار تبریک می‌گویم. امیدوارم بیش از گذشته شاهد چنین تحولاتی در سینمای کودک و نوجوانمان باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: درست است که سینمای کودک با دشواری های بسیاری رو به روست؛ اما اگر کودکانمان را درنیابیم به طور حتم نمی‌توانیم انتظار آینده درخشانی از آنها داشته باشیم؛ چون زمانی که باید آنها را درک می کردیم و با توجه به نیاز و خواسته آنها گام بر می‌داشتیم، تلاشی نکردیم. امیدوارم در آینده ای نزدیک آثار موفقی را روی پرده نقره ای سینمای ایران ببینیم.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.