اعتراف ابوبکر به غصب خلافت+تصویر کتاب

غصب

دلایل زیادی برای این که ثابت کند خلافت امام علی (علیه السلام) را غصب کرده اند وجود دارد. این دلایل در کتب شیعیان و محبان اهل بیت زیاد است. اما هر وقت برای مخالفان اهل بیت از کتب شیعه دلیل آورده می شود، قطعا قبول نمی کنند و می گویند شیعه رافضی.

اما خوشبختانه در همین کتاب اهل سنت و وهابیون، (البته کتابی که بعد از قرآن از صحیح ترین کتاب ها به شمار می آید، یعنی صحیح بخاری و  صحیح مسلم) دلایل زیادی بر غصب خلافت موجود است. پس بهتر است حقیقت را بدانند و بهانه گیری نکنند.

برای درک بهتر این سخن به حدیث زیر که در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده است، توجه کنید. حدیث واضح واضح است و نمی توان خدشه ای در صحت و سند حدیث و حتی معنای حدیث کرد.

اعتراض امیر المؤمنین علیه السلام به ابوبکر برای غصب خلافت (مصادر اهل سنت)

? امیر المؤمنین علیه السلام خلافت را حق خود می دانست و ابوبکر را غاصب حقش

✅ این را برای شما با صحیحین اثبات می کنیم

? ولکنّک استبددت علینا بالأمر وکنّا نرى لقرابتنا من رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم نصیباً حتّى فاضت عینا أبى بکر…

? امیرالمؤمنین علی علیه السلام به ابوبکر فرمود : تو در امر خلافت با ما مستبدانه برخورد نمودی و ما بواسطه قرابت و خویشاوندیمان با رسول خدا معتقدیم که حق و نصیبی در خلافت بعد از رسول خدا داریم ( این سخنان را حضرت ادامه دادند) تا اشک از چشمان ابوبکر جاری شد .

? صحیح البخاری ج۴، ص ١۵۴٩، ح٣٩٩٨، کتاب المغازی، باب غزوه خیبر

غصب

? این روایت در صحیح مسلم هم آمده :
? استبددت علینا بالأمر وکنّا نحن نرى لنا حقّاً لقرابتنا من رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم…
? امیرالمؤمنین به ابوبکر فرمود : تو در امر خلافت با ما مستبدانه برخورد نمودی و ما بواسطه قرابت و خویشاوندیمان با رسول خدا معتقدیم که حق خلافت بعد از رسول خدا از آنِ ماست .
?صحیح مسلم : ج۵ ص ١۵۴، باب قول النبی صلى الله علیه وسلم لا نورث ما ترکنا فهو صدقه .

❌ ممکن است اهل سنت بخواهند حرف را عوض کنند و بگویند منظور امر در این روایت خلافت نیست و … ❌

☑️ اما در عمده القاری در شرح همین روایت آمده :
? قوْله: (استبددت) من الاستبداد وَهُوَ الِاسْتِقْلَال بالشَّیْء، ویروى: استبدت، بدال وَاحِدَه وَهُوَ بِمَعْنَاهُ وَهَذَا مثل قَوْله: فظلتم تفکهون، أَی: فظللتم. قَوْله: (بِالْأَمر) أَی: بِأَمْر الْخلَافَه

? منظور از امر امر خلافت است

?عمده القاری ج١٧ ص٢۵٩

غصب

شبهه دیگر اهل سنت این است که در ادامه همین روایت آمده که حضرت از این کارش پشیمون شده و توبه کرده

? اما پاسخ ما :

? ادامه روایت کذب است و ما به آن اعتقاد نداریم دلیل کذب بودنش هم این است که به دلیل صحیح امام علی علیه السلام همیشه با حق است و حق همیشه با امام علی است. لذا اگر امام پشیمان شود لابد باید گفت که امام در یکی از این دو حالت از حق جدا شده که باطل است?

? حدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبَّادٍ الْمَکِّیُّ، حَدَّثَنَا أَبُو سَعِیدٍ، عَنْ صَدَقَهَ بْنِ الرَّبِیعِ، عَنْ عُمَارَهَ بْنِ غَزِیَّهَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی سَعِیدٍ، عَنْ أَبِیهِ قَالَ: کُنَّا عِنْدَ بَیْتِ النَّبِیِّ (ص) فِیْ نَفَرٍ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالأَنْصَارِ، فَخَرَجَ عَلَیْنَا فَقَالَ: «أَلا أُخْبِرُکُمْ بِخِیَارِکُمْ؟» قُلْنَا: بَلَی. قَالَ: «خِیَارُکُمُ الْمُوفُونَ الْمُطَیِّبُونَ، إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْخَفِیَّ التَّقِیَّ قَالَ: وَمَرَّ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ فَقَالَ: ? «الْحَقُّ مَعَ ذَا، الْحَقُّ مَعَ ذَا» ?

? از ابو سعید نقل شده است که ما به همراه تعدادی از مهاجران و انصار در کنار خانه رسول خدا صلی الله علیه وآله بودیم که آن حضرت خارج شد و گفت: آیا به شما خبر بدهم که چه کسی بهترین شما است؟ گفتیم: بلی. فرمود: بهترین شما کسی است که به عهد خود وفا کنند، از بوی خوش استفاده کنند، به راستی که خداوند انسانی را که در جای مخفی نیز تقوا را رعایت می کند دوست دارد. ابو سعید گفت: در همین زمان علی بن أبی طالب از آن جا گذشت، پس رسول خدا صلی الله علیه وآله گفت: ? حق با او است، حق با او است.?

?مسند أبی یعلی، ج٢، ص٣١٨، ح١٠۵٢

✂️✂️ لذا ثابت می شود ادامه روایت از تدلیس های بنی امیه هست برای ماس مالی کردن جنایت ابوبکر

✅ طبق روایتی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده امام خلافت را حق خود می دانست و ابوبکر هم غاصب خلافت است و اهل سنت میمانند و چنین روایتی که در دو کتاب صحیح خود دارند


?

?

اسکن کتاب

غصب خلافت

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.