اشتباهاتی که هنگام آرایش چشم مرتکب می شویم.


اشتباهاتی که هنگام آرایش چشم مرتکب می شویم.

اگر آرایش چشم اشتباه باشد می تواند چهره را مریض احوال و نامرتب نشان دهد‎

 

چشمها اولین نقطه برخورد و گیرایی بین افراد هستند. اگر آرایش چشم اشتباه باشد می تواند چهره را مریض احوال و نامرتب نشان دهد. در عین حال آرایش چشم درشت نیز میتواند، صورت را سرزنده و چشمها را درشتر نمایان کند.

 

ما برخی اشتباهات رایج آرایش چشم را با شما در میان می گذاریم.

 

۱ ) بیش از حد سایه چشم می زنید

پالت های رنگی سایه های چشم دارای رنگ های مختلفی هستند، اما این بدین معنا نیست که شما باید از تمامی این رنگها همزمان استفاده کنید، هر یک از این رنگ ها برای یک آرایش خاص به کار می روند. ترکیب کردن رنگ سایه چشم کار ساده ای نیست. نمیشود یک پالت رنگ را بردارید و چند رنگ را انتخاب کرده و روی پلک بزنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید آرایش چشم به یک کابوس تبدیل می شود. برای اینکه آرایش چشم طبیعی و زیباتری داشته باشید بهتر است هر بار از یک رنگ سایه چشم آن هم نه خیلی زیاد، استفاده کنید.

 

۲ ) نمی گذارید خط چشم مایع روی پلک بنشیند

گاهی خط چشم مایع که میکشید، روی پلک پخش میشود. اشتباه شما اینجاست که وقتی خط چشم می کشید صبر نمی کنید تا خشک شود. بهتر است اگر از خط چشم مایع استفاده می کنید حداقل ۶۰ ثانیه بعد از اینکه خط را کشیدید چشمها را ببندید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید.

 

۳ ) هنگام آرایش، نور کافی ندارید

نور در آرایش شما نقش بسزایی دارد. وقتی در فضایی که نور کافی و مناسب دارد آرایش می کنید می توانید ریزه کاری های بیشتری را ببینید و ایرادات آرایش چشم را بیشتر متوجه شوید. اگر هنگامی که هوا روشن است آرایش می کنید سعی کنید از نور طبیعی کمک بگیرید، پرده را کنار بزنید و بگذارید نور روی چهره تان بیفتد. معمولا وقتی نور اتاق کم است ما بیش از حد آرایش می کنیم و حتی گاهی در اثر کمبود نور آرایش چشم تا به تا می شود.

 

گاهی در اثر کمبود نور آرایش چشم تا به تا می شود‎

 

۴ ) به آرایش ابروها توجه نمی کنید

ابروها در چهره نقش مهمی دارند، بخصوص اینکه فرم آنها در فرم چشمان موثر است. هنگام آرایش نباید ابروها را فراموش کرد. هرچند تیره کردن بیش از حد ابرو نیز باعث میشود چیزی در چهره شما بیش از حد دیده شود. باید ابروها را طبیعی و زیبا آرایش کنید، طوری که پرتر و خوش فرم تر دیده شوند. با اینکار باعث می شوید آرایش چشم نیز زیباتر دیده شود.

 

۵ ) از ریمل قدیمی استفاده می کنید

اگر وقتی ریمل می زنید کمی از آن زیر چشم می ریزد، دلیل آن بد بودن جنس ریمل یا کهنه بودن آن است و احتمالا تاریخ مصرف ریمل مدتیست که گذشته است. به تاریخ مصرف و طول عمر لوازم آرایشی، دقت کنید. اگر تاریخ آن گذشته باشد هم برای سلامتی ضرر دارد و هم درست و خوب کار نمیکند.

 

منبع: بانوی شهر

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.