استاندار تهران: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و بافت‌های فرسوده از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران موفق است


استاندار تهران: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و بافت‌های فرسوده از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران موفق است

  اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, استاندار تهران
استاندارتهران در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهروروستا و دهیاران دماوند موفقیت فرمانداران را در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و بافت‌های فرسوده یکی از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران موفق دانست. 

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی با اشاره به نقش و جایگاه شوراهای اسلامی شهروروستا در قانون اساسی شوراها را نهادی اصیل و مردمی دانست و گفت: برخی فکر می‌کنند که این نهاد تنها باید به اداره امور شهر یا روستا بپردازد در حالی‌که شوراها نهادهایی تصمیم‌ساز در تمامی عرصه های اجتماعی هستند.

 

مقیمی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای شوراها در یاری رساندن به بدنه اجرایی کشور گفت: در مجموع ١٢٠هزار عضو شورا در سراسر کشور فعال هستند و اگر هرکدام از اعضا به‌درستی به وظایف خود عمل کنند،شاهد تحولی شگرف در اداره  کشور خواهیم بود.

 

وی افزود: شوراها می توانند از طریق بررسی امکانات و شناسایی نیروهای جوان و با انگیزه با برنامه‌ریزی صحیح به ایجاد اشتغال در سطح شهر و روستا مبادرت کنند.

 

استاندار تهران شوراها را یاری‌گر بدنه اجرایی و دولت دانست و گفت: شوراها علاوه بر وظایف ذاتی خود که همان انتخاب شهردار یا دهیار است می توانند با هم‌افزایی هر چه بیشتر با بخشداران و فرمانداران به پیشرفت برنامه‌های دولت کمک کنند.

 

وی در ادامه با تأکید بر جدی گرفتن مقاوم سازی خانه‌های روستایی از سوی شوراها و فرمانداران یادآورشد: بعد از زلزله بم طبق قانون باید سالی ١٠ درصد از خانه‌های روستایی را مقاوم‌سازی می کردیم اما متأسفانه نتوانستیم مردم را تشویق به این کار کنیم.

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، وی یکی از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران موفق را جدی گرفتن و عملیاتی کردن مقاوم‌سازی خانه های روستایی دانست و گفت: هر فرمانداری که بتواند مقاوم‌سازی خانه های روستایی را با جدیت عملیاتی کند از نظر من بهترین عملکرد را داشته است.

 

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.