ازدواج بدون آمیزش جنسی، ترک آمیزش جنسی به خاطر…

ترک آمیزش جنسی

بله عنوانی که مشاهده کردید صحیح است. بعضی از مردم ازدواج می کنند ولی وقت و حوصله رابطه جنسی را ندارند، شاید شما هم از این گروه باشید که ازدواج کرده اید ولی به خاطر مشغله های زیاد کاری حوصله و وقت آمیزش جنسی را ندارید. در خانواده ای که زن یا مرد تحت فشار جنسی هستند ولی به آمیزش جنسی اهمیت نمی دهند یا یکی از طرفین میل به آمیزش جنسی دارد ولی طرف دیگر وقت و حوصله آمیزش ندارد در این گونه مواقع چه کار باید کرد؟

پس با ما باشید تا راه حل هایی برای این مشکل به شما ارائه دهیم تا کسی به خاطر ترک آمیزش جنسی به خودش و همسرش آسیب نزند.

مدتی پس از ازدواج‌تان دیگر رابطه‌ی زناشویی ندارید، مشکلی وجود دارد. چه سرتان شلوغ باشد و چه نباشد،‌ وقتی رابطه‌ی جنسی از یک رابطه‌ی صمیمی حذف می‌شود، حتما هر دوی شما با مشکل رو به رو هستید.

دکتر جنیفرلاندا – مدتی پس از ازدواج‌تان دیگر رابطه‌ی زناشویی ندارید، مشکلی وجود دارد. از این موضوع مطمئنم، نه تنها به این دلیل که بسیاری از بیمارانم درباره این موضوع با من صحبت کرده‌اند، بلکه به این خاطر که این شرایط را خودم هم تجربه کرده‌ام. چه سرتان شلوغ باشد و چه نباشد،‌ وقتی رابطه‌ی جنسی از یک رابطه‌ی صمیمی حذف می‌شود، حتما هر دوی شما با مشکل رو به رو هستید.

البته دلایل واقعی و مهمی هم برای زوج‌ها وجود دارد که گاهی به طور موقت رابطه جنسی‌شان متوقف می‌شود؛ بعد از تولد نوزاد، وقتی مراقب والدین پیر و سالخورده‌اند، فشار شدید کاری، تشخیص و یا درمان سرطان یا بیماری‌های دیگر و به‌طور کل هر چیزی که روند معمول زندگی را مختل کند. این کاملا طبیعی است و باید پذیرفته شود. اما وقتی این موضوع ادامه پیدا می‌کند و شما به جای تغییر این شرایط، تنها دنبال بهانه‌ای برای توجیه آن هستید،‌ آن وقت یا باید با آن مواجه شوید و یا خطر خراب‌‌شدن ازدواج‌تان را به جان بخرید.  سوای عوامل فیزیکی و پزشکی، یک ازدواج بدون رابطه جنسی نشان از مسائل و مشکلات عمیق میان دو نفر دارد.

کمتر از ده مرتبه رابطه جنسی در سال، ازدواج بدون رابطه جنسی به حساب می‌آید و یک تا دو مرتبه رابطه در هفته متوسط میزان رابطه جنسی به شمار می‌رود

ترک آمیزش جنسی

اوایل ازدواجتان را به خاطر می آورید؟ آنقدر عشق و علاقه در شما فوران داشت که نمی توانستید جلوی خودتان را بگیرید و کشش بی حد و حصری به همسرتان احساس می کردید. اما، آدم ها تغییر می کنند، همه چیز تغییر می کند و ازدواج هم همینطور است. فقط به خاطر اینکه چند وقتی است با هم نزدیکی ندارید به این معنا نیست که همسرتان علاقه ای به شما ندارد. ممکن است او آنقدر درگیر بچه ها، کار یا مسائل دیگر باشد که تمرکز کافی برای آن مسئله نداشته باشد. ممکن است خودتان هم تقصیرکار باشید.

وقتی شما مقصر این ازدواج عاری از رابطه جنسی باشید ممکن است به این دلیل باشد که دلیل کافی برای عشق را به همسرتان نداده اید. شاید دیگر مثل اوایل ازدواجتان به او نگاه نمی کنید و به او احساس نمی دهید. باید هر از چند گاهی به او نگاه کنید و واقعاً از ته دل نگاهش کنید. شاید شما هم آنقد درگیر کار و مشغله های فکری دیگر هستید که برای این مسئله وقت کافی نمی گذارید.

رابطه زناشویی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما تنها راه برقراری ارتباط نیست. اگر آمادگی رابطه جنسی با همسرتان را ندارید، این راهها را که در اینجا برایتان آورده ایم، امتحان کنید:

در مکان های عمومی دست یکدیگر را بگیرید

متاسفانه، برخی افراد رابطه زناشویی را تنها راه نزدیکی به همسر خود می بینند و پس از آن هیچ عمل محبت آمیز دیگری انجام نمی دهند. شاید گرفتن دست همسرتان در مکان های عمومی کار پیش پا افتاده ای به نظر آید اما به طرف مقابل تان احساس غرور می دهد و ثابت می کند که شما دوست دارید دیگران هم به رابطه نزدیک و عاشقانه شما پی ببرند.

خانواده های یکدیگر را ملاقات کنید

از هر فرصتی که پیش می آید برای ملاقات اعضای خانواده همسرتان استفاده کنید. این نشان می دهد که شما نه تنها به همسرتان که به خانواده او نیز اهمیت می دهید و همین امر در نزدیک شدن شما به یکدیگر موثر است.

همدیگر را ببوسید

می دانید چرا خانم ها دوست دارند که پیشانی آنها را ببوسید؟ چون این بوسه منجر به رابطه زناشویی نمی شود و او می داند که شما تنها از روی عشق و علاقه این کار را کرده اید. بوسیدن سر همسرتان زیباترین بوسه از نظر او است.

یکدیگر را نوازش کنید

نوازش کردن موجب می شود که شما هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید. زمانی که می بینید شریک زندگی تان نه به هدف رابطه جنسی بلکه تنها از روی عشق و علاقه به شما این کار را انجام می دهد، خوشنود خواهید شد.

به چشم های هم نگاه کنید

شاید زل زدن به چشم های دیگری هنگام صحبت کردن برایتان سخت باشد اما اگر می خواهید به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید، عاشقانه به چشم های او نگاه کنید. آنوقت می فهمید که به همین سادگی چه اتفاق های خوشایندی میان شما خواهد افتاد.

حداقل رابطه زناشویی چه میزان است؟

ازدواج‌های فاقد رابطه جنسی این روزها گریبانگیر خانواده‌هاست، اما این پرسش مطرح می‌شود که واقعا چه میزان رابطه جنسی طبیعی به حساب می‌آید؟ کارشناسان مسائل جنسی تمایل چندانی برای  تعیین حد کفایت رابطه جنسی ندارند، چون باعث می‌شود خیلی زوج‌ها فکر کنند رابطه جنسی‌شان کافی نیست یا خیلی‌های دیگر تصور کنند که بیش از حد رابطه جنسی دارند. اما همه آنها بر این نکته اتفاق نظر دارند که کمتر از ده مرتبه رابطه جنسی در سال، ازدواج بدون رابطه جنسی به حساب می‌آید و یک تا دو مرتبه رابطه در هفته متوسط میزان رابطه جنسی به شمار می‌رود.

رابطه جنسی، استرس را تسکین می‌دهد. کارشناسان طی تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که یک مزیت بزرگ رابطه جنسی سالم، پایین آوردن فشار خون و به طورکلی کاهش استرس است

طبق نظریات کارشناسان در این زمینه اگر دو طرف میل زیاد جنسی داشته باشند، برقراری این رابطه با تعداد دفعات بالا با فراهم کردن شرایط مناسب هیچ مشکل و عوارضی نداشته و فقط می‌تواند به دلیل مصرف انرژی بالا فرد را خسته کند که این موضوع باید با استراحت و البته تغذیه خوب و لازم جبران شود تا به ضعف افراد منجر نشود، همچنین تعداد دفعات بالای رابطه باعث کمبود موقتی اسپرم در مردان یا به نوعی عقیمی موقت شود که این موضوع با کمی وقفه در برقراری رابطه حل شده و به صورت طبیعی باز خواهد گشت.

توصیه کارشناسان در این زمینه همواره رعایت اعتدال بوده و به زوجین مخصوصا آنهایی که بتازگی ازدواج کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنند که از کمیت روابط خود کاسته و سعی کنند تا در هرباری که رابطه برقرار می‌کنند، بهترین لحظات را در کنار هم داشته و آن را خاطره‌انگیز کنند. اما آنچه که همه بر آن اتفاق نظر دارند این است که روابط زناشویی به دلبستگی بیشتر زوجین می‌انجامد، به حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی مرد و زن نیز کمک می‌کند، افزون بر این روابط جنسی مستمر و منظم زوجین با ایجاد آرامش فکری و روانی و کاهش اختلاف و منازعات خانوادگی در تربیت صحیح فرزندان نیز اثر گذار است.

تاثیر رابطه جنسی بر سلامت زوجین

دانشمندان دلایل زیادی را مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد رابطه زناشویی فقط یک کار لذ‌ت‌بخش روزمره نیست، بلکه در طول این رابطه هورمون‌هایی در بدن زن و مرد آزاد می‌شوند که می‌تواند در بالا بردن سطح سلامت عمومی‌شان بسیار مفید باشند.

رابطه جنسی، استرس را تسکین می‌دهد. کارشناسان طی تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که یک مزیت بزرگ رابطه جنسی سالم، پایین آوردن فشار خون و به طورکلی کاهش استرس است. رابطه جنسی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، یک یا دو بار رابطه جنسی در هفته با سطوح بالاتری از یک نوع آنتی‌بادی ارتباط دارد، که می‌تواند افراد را از سرماخوردگی و عفونت‌های دیگر محافظت کند. همچنین رابطه جنسی کالری می‌سوزاند، افزایش دهنده سلامت قلب و عروق است آن چنان که خطر ابتلا به حمله قلبی منجر به مرگ را در مردان به نصف کاهش می‌دهد. رابطه جنسی، عزت نفس را تقویت می‌کند، صمیمیت را افزایش می‌دهد، درد را کاهش می‌دهد همچنین خطر سرطان پروستات را کم می‌کند و کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید.

کارشناسان سلامت جنسی معتقدند یک رابطه زناشویی مثبت و سالم، علاوه بر تداوم زندگی زناشویی و محکم کردن بنیان خانواده، باعث ترمیم سریع‌تر زخم‌ها می‌شود. همچنین افرادی که ازدواج کرده‌اند و رابطه زناشویی رضایتمندانه‌ای را با همسرشان تجربه کرده‌اند، در درازمدت کمتر بیمار می‌شوند طول عمر آنها نیز بیشتر از مجردها و افرادی است که به روابط زناشویی‌شان توجهی ندارند.

 

منابع : الو دکتر / جام جم / مردمان / برترینها

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.