ابداع داروی کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش!

ابداع داروی کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش!

ابداع داروی کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش!

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کاهش وزن
محققان استرالیایی به یک دارو دست پیدا کرده‌اند که با خاموش کردن یک ژن چاقی احتمالا می‌تواند بدون نیاز به تغییر در رژیم غذایی و انجام ورزش، موجب کاهش وزن شود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، برای برخی از افرادی که خیلی چاق هستند، تمرین یا رژیم غذایی لازم برای رسیدن به وضعیت قابل قبول، بسیار سخت و حتی در برخی موارد امکان ناپذیر است. اما یک امید تازه به وجود آمده است.

 

دانشمندان دانشگاه فلیندرز(Flinders) استرالیا در حال تلاش برای توسعه یک دارو هستند که به افراد چاق اجازه می‌دهد کاهش وزن را بدون ورزش و یا تغییر در رژیم غذایی خود تجربه کنند.

 

پروفسور “دامین کیتینگ” سرپرست محققان دانشگاه فلیندرز استرالیا، با شناسایی ژن مربوط به چاقی در جوندگان که به نام “RCAN1” شناخته می‌شود، شروع کرد.

 

این تیم پس از آن تعدادی موش را تغییر ژنتیکی دادند تا این ژن را از بدن آنها حذف کنند. این حیوانات سپس به نوبت تحت انواع مختلف رژیم‌های غذایی قرار گرفتند که از هشت هفته تا شش ماه متغیر بود. جالب اینکه در همه موارد، حتی در هنگام خوردن غذا با چربی‌های زیاد، هیچ یک از موش‌ها افزایش وزن نداشتند.

 

محققان دریافتند که با حذف ژن RCAN1، بدن حیوانات در تبدیل چربی مضر سفید به چربی سالم قهوه‌ای بسیار بهتر عمل می‌کند. این اتفاق حتی زمانی که موش‌ها در حال استراحت بودند نیز رخ می‌داد.

 

دانشمندان اکنون در حال تحقیق در مورد این هستند که آیا غیرفعال کردن ژن RCAN1 در انسان می‌تواند اثر مشابهی داشته باشد یا خیر.

 

محققان علاوه بر این باید عواقب و عوارض جانبی بالقوه را نیز در نظر بگیرند، زیرا این ژن سلول‌ها را در برابر عوامل استرس‌زا که می‌تواند منجر به اختلالات عصبی مثل بیماری آلزایمر شود، محافظت می‌کند.

 

“کیتینگ” می‌گوید: ما در حال حاضر مجموعه‌ای از داروهایی را تولید کرده‌ایم که پروتئینی را که این ژن می‌سازد، هدف قرار می‌دهد و اکنون در حال آزمایش آنها هستیم تا در نهایت داروی ضد چاقی تولید کنیم.

 

وی افزود: با توجه به نتایج ما، داروهایی که ما برای هدف قرار دادن RCAN1 در حال توسعه آنها هستیم، کالری بیشتری را در بدن افراد که حتی در حال استراحت هستند، می‌سوزاند. به این معنی که بدن بدون نیاز به کاهش مصرف مواد غذایی یا انجام تمرینات ورزشی، چربی کمتری ذخیره می‌کند.

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.