آیا امام زمان در مثلث برمودا است؟

آیا مثلث برمودا واقعی است و اتفاقاتی که در آن منطقه می‌افتد واقعیت دارد مثلاً ناپدید شدن بعضی اشیاء در آن جا در سال های پیش؟ و آیا فرزندان امام زمان (عج) در آنجا اقامت دارند؟

پاسخ:

مجمع الجزایر برمودا منطقه‌ای در اقیانوس اطلس است که در جنوب غربی ایالات متحده امریکا در مقابل ایالت‌های جورجیا، کارولینا و فلوریدا در۹۳۴ کیلومتری شرق سواحل ایالات متحده قرار دارد. ۶۵۰ هزار نفر جمعیت در بیست جزیره از مجموع یکصد و پنجاه جزیره آن سکونت دارند که اکثراً پیرو مذهب پروتستان هستند و مرکز آن شهر میلتون است مثلث برمودا نیز مثلثی فرضی است که رأس آن جزایر فوق الذکر و قاعده آن ایالت‌های جنوب شرقی ایالات متحده امریکا است و اضلاع آن کشورهای هائیتی، کوبا، دومینیکن و جامائیکا را شامل می‌گردد.

بنابراین در پاسخ قسمت نخستین سئوال باید گفت: مثلث برمودا از لحاظ موقعیت جغرافیایی منطقه‌ای واقعی است اما اینکه این منطقه واقعاً منطقه‌ای اسرارآمیز است و حقایق و واقعیاتی در گزارش‌های مربوط به آن وجود دارد، باید گفت در میان محققین نظریه‌های متعدد و متناقضی وجود دارد که به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می کنیم.

الف: لئونید برایکونسکی نویسنده روسی تمام اخبار و گزارش های مربوط به ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها را بر فراز مثلث برمودا پیش‌ گویی دروغ خوانده و آنرا ساخته و پرداخته روزنامه‌های سرمایه‌داری دانسته است(۱).

« دافیدکوش » دانشمند کانادایی کتابی درباره اسرار برمودا نوشته است و تمام رویدادهای مثلث برمودا را خرافات خوانده و ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها را در اثر کثرت ترافیک آنها دانسته است.او می‌گوید چون در این منطقه رفت و آمد زیاد است، طبعاً حوادث نیز زیاد خواهد بود(۲)

دافید کوش به برخی اسناد سست پایه امریکا استناد می‌کند که بر اساس آنها باید راز حوادث مثلث برمودا را در انقلابات جوی منطقه دانست، زیرا در این منطقه گاهی گردبادهایی می‌وزد که در ظرف ده دقیقه همه چیز را در کام خود فرو می‌برد(۳).

ب: در برابر تئوری‌های فوق نظریه‌های دیگری نیز وجود دارد که تلاش دارند حوادث و وقایع مربوط به جزایر برمودا را به سمت و سویی کاملاً ماوراء الطبیعه سوق داده و یا حداقل آنها را با موجوداتی از کرات دیگر مربوط بدانند.مثلاً برخی آنرا مربوط به اشعه‌هایی می‌دانند که از شهر خیالی اطلنطید برمی‌خیزد و موجب بروز این حوادث می‌شود.

ـ برخی شکل مثلث را در پدید آمدن این حوادث مؤثر دانسته‌اند.

ـ برخی دیگر آنها را معلول هرم‌هایی می‌دانند که مثل اهرام مصر در زیر آب وجود دارد و موجب این رویدادها می‌شوند.

ـ برخی دیگر صرف میلیاردها دلار توسط ابرقدرت ها در مورد جزایر و مثلث برمودا را صرفاً دلیل مهمی بر رمز آلود بودن منطقه ارزیابی می‌کنند.

گر چه به نظر می‌رسد با کمی دقت در نظریه‌های ارائه شده صحت و سقم تئوری‌های فوق را به دست آورد امّا برای رسیدن به نقطه قابل اعتماد برای پرسش مورد نظر توضیحاتی را ذیلاً تقدیم می‌کنیم.

۱٫ حوادث زیادی که گفته می‌شود اتفاق افتاده است تنها برای کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی و جنگی بوجود آمده و در برخی از آن ها به حضور شخصیت‌های نظامی تصریح شده است.

۲٫ در برخی بدی آب و هوا عنوان شده.

۳٫ برخی دیگر وقتی مورد ارزیابی و تحقیق کامل قرار گرفته‌اند بوجود خراب‌ کاری در آن ها تصریح شده است.

در نهایت می‌توان با جرأت ادعا کرد که در جزایر برمودا به جز حوادث کاملاً طبیعی که نتیجه عملکرد جریان آبی گلف استریم و وزش طوفان های موسمی با سرعت بالای یکصد کیلومتر است هیچ مسئله غیر طبیعی وجود ندارد فقط انگیزه‌های سیاسی برای مخفی ماندن عوامل حادثه‌ساز باعث شکل‌گیری افسانه‌هایی در اذهان مردم و سپس در مطبوعات و رسانه‌ها شده است(۴).

در مورد قسمت آخر سئوال هم که از اقامت فرزندان امام زمان (عج) در آنجا پرسیده شده باید گفت اساساً وجود فرزند برای حضرت حجت (عج) مورد تردید محققین قرار دارد و روایات متعددی مبنی بر نبود فرزند برای حضرت در زمان غیبت در کتب حدیثی موجود است(۵). فلذا موضوع اقامت فرزندان امام زمان (عج) هم منوط به ثبوت دو فرضیه است.

پاورقی:

۱٫ روزنامه العراق، شماره ۲۴۰، ۶ دسامبر ۱۹۷۶٫

۲٫ خبرگزاری جهانی مطبوعات، چاپ پاریس، شماره ۵۵۷، ۱۸ ژانویه ۱۹۷۸٫

۳٫ الفکر الجدید، شماره اوت ۱۹۷۷، به نقل از مجله بلغاری بارالیلی.

۴٫ انتظار، سال ۲، شماره ۳، ص ۱۳۵٫

۵٫ الفیه شیخ طوسی، ص ۱۳۵ و ۱۳۴، دلائل الامامه، طبری،ص ۱۳۱ و ۱۳۰، الایقاظ من الهجعه، ص ۳۵۵ و ۳۵۴٫

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.